Reizen

Onze reisverslagen!

Op deze pagina vind je alle reisverslagen van de reizen die wij tot op heden gemaakt hebben. Onze minicamper heeft ons al naar menig bestemming gebracht. Het liefst kamperen wij op kleine campings waar uiteraard sanitair aanwezig is. Onze minicamper is met recht mini te noemen en heeft daarom dus zelf geen sanitair. Overnachten op camperplaatsen zonder sanitair is voor ons dus niet mogelijk. Als we meerdere nachten op een plek blijven staan, maken wij graag gebruik van onze bustent. Zeker als het weer iets minder is ontstaat er door het opzetten van de tent een leuke leefruimte. Als het weer goed is blijft de tent vaak achter onder de bank in de minicamper liggen. Op onze bestemmingen nemen wij het liefst de fietsen mee. Op deze manier kun je snel een eenvoudig in alle steden terecht.

Bezochte campings/ camperplaatsen:

Hieronder vind je de reisverslagen van onze reizen met de minicamper.

“Vive la France” (B, F) 9 juli – 26 juli

De avond ervoor hadden we onze minicamper al ingepakt en de fietsen achter op auto gemaakt. Rond 08:30 vertrokken uit Leek. De eerste vakantie met een start vanaf ons eigen huis. Om half 11 hebben we een kopje koffie gedronken bij Hoogblokland. Helaas begint de uitlaat weer te tikken. Balen! Snel gestopt en de rubber iets verzet. Het getik onder de minicamper was weer verholpen. Jammer genoeg voor korte duur. Bij de camping, Bonanza 1, om half 2 werd het toch tijd om de garage te bellen. hier konden we woensdagochtend op onze vervolgreis langsrijden.

Kootwijk (NL) 17 mei – 21 mei

minicamper kootwijk zanderdennen
Allereerst moesten de fietsen weer uit Zuidhorn opgehaald worden. Rond 11 uur zijn we in de minicamper gestapt om richting Kootwijk te rijden. Onze bestemming natuurkampeerterrein Zanderdennen bij de Veluwe. Rond 12:45 aangekomen op het terrein midden in het bos. Het was nog erg rustig. Na de de bustent opgezet te hebben. Richting het bos gelopen en 2 mooie wandelroutes gelopen. Een vos gezien! Wat een schitterende omgeving! De Nederlandse Sahara.

Kropswolde (NL) 4 mei – 7 mei 2018

minicamper kropswolde
Het eerste kampeerweekend voor 2018. Niet ver weg, Kropswolde bij minicamping De Rolke, maar daarom zeker niet minder leuk en mooi. Vrijdagochtend de fietsen uit Zuidhorn gehaald, deze staan hier even in de opslag totdat wij zelf weer een huis hebben. Daarna de boodschappen gedaan voor het weekend en toen was het wachten op Esther. Zij moest gewoon werken tot 15:00 uur. Rond half 5 was alles ingepakt en kon onze wereldreis richting Kropswolde beginnen. De weersvoorspellingen waren zeer positief en het zou een prachtig weekend gaan worden!

Oost-Europa (D, PL, CZ) 14 augustus – 27 augustus

minicamper karlsbrug praag tjechie

Lekker vroeg uit de veren! Rond 8 uur was de minicamper ingepakt en stonden de fietsen op de drager. De reis richting Berlijn kon beginnen. Na een kleine 200 km te hebben gereden was het tijd voor een kopje koffie. De eerste pitstop Langwedel bij de Aral. Het zonnetje scheen en het was niet te warm. Na nog een kleine pauze bereikten we hotel und campingplatz hettler & lange rond 15:00 uur.

Meliskerke (NL) 2 juli – 8 juli 2017

minicamper meliskerke camping kluithoek fietsen
Na een lang weekend Callantsoog nu een weekje Zeeland. Het inpakken ging snel en onze minicamper was snel klaar voor vertrek. Het was bewolkt en tijdens het monteren van de fietsendrager viel er zelfs een spatje regen. Rond 11:15 zijn we weggereden bij de Meerpaal. Rond 13:00 een lunchpauze gehad bij Eemnes. De zon was gaan schijnen en het was heerlijk weer. Om 15:30 arriveerden we op Boerderijcamping de Kluithoek in Meliskerke.

Callantsoog (NL) 25 mei – 29 mei 2017

minicamper callantsoog camping eindeloos zee strand bloembollen
Na een slapeloze nacht vanwege de vele indrukken de dag ervoor was alles gereed om te vertrekken richting Callantsoog. Uiteraard met de nieuwe fietsen! De zon stond hoog aan de hemel en het was al lekker warm. De vooruitzichten waren fantastisch. Rond een uur of 1 kregen we trek en zijn bij Kornwerderzand op de dagrecreatieplaats wezen lunchen. Lekker aan zee met een weids uitzicht over zee.

Appelscha (NL) 6 mei – 7 mei 2017

minicamper appelscha bos camping
Het eerste kampeertripje met de minicamper voor 2017. Het weer maar ook de agenda’s werken tot op heden nog niet heel erg mee. Weekenden dat Esther vrij is, ben ik niet vrij en vice versa. Gelukkig is er tot op heden ook nog geen weekend geweest waar het echt mooi kampeerweer was.

Zunderdorp (Amsterdam) (NL) 17 september – 19 september 2016

minicamper zunderdorp amsterdam dam tot dam

Een druk weekend met allerlei leuke uitjes. Zaterdag 17 september was de grote familiedag van de familie Westra. De nichten en neven, waaronder Esther, hadden een programma in elkaar gezet voor een leuke dag.

Midden Europa (D, A, I, CH, F, L, B) 18 juli – 7 augustus 2016

minicamper italie ravenna camping strand zee

Rond 09:00 uur begon onze trip met de minicamper die ons uiteindelijk 3620 km door het midden van Europa zal leiden. Het was zonnig en rond de 27 graden. Niet het ideale reisweer gezien The Small White geen airco heeft.

Baarlo (NL) 4 mei – 9 mei 2016

minicamper baarlo kasteeltuinen arcen

De eerste kampeertrip met de minicamper voor het jaar 2016. De voorspellingen leken bij het boeken van de camping verontrustend. Kou, regen en wind. Het deed ons terugdenken aan de trip naar Ermelo in de herfstvakantie van 2015.

Ermelo (NL) 20 oktober – 23 oktober 2015

minicamper ermelo staverden

De laatste kampeertrip van het jaar met de minicamper. Een paar dagen in de Veluwe op Camping In de Rimboe bij Ermelo. Na de laatste boodschappen te hebben gedaan en de fietsendrager te hebben opgehaald, konden wij vertrekken richting Ermelo.

Bloemendaal aan Zee (NL) 12 september – 14 september 2015

mimicamper bloemendaal aan zee duinen strand
Eindelijk na veel problemen voor het eerst op pad geweest met onze minicamper. Het vertrouwen in de auto moest uiteraard nog terugkomen.