Kamperen in Borger

Nog een midweekje in het vooruitzicht! Deze keer gaan we kamperen in Borger bij Roompot Hunzedal. Met kamperen bedoelen we ook echt kamperen. Er staat een ingerichte tent voor ons klaar tijdens Hemelvaart! Eens ontdekken hoe dat gaat bevallen. Op het park is in ieder geval genoeg te beleven. Nu hopen dat het weer tzt ook meewerkt.

Zoeken, zoeken een opvolger

Het weer begint weer mooier te worden en het kamperen begint meer en meer te kriebelen. Realistisch gezien wordt echt kamperen dit jaar nog niks. We hebben echter wel al wat weekendjes en weekjes geboekt op campings die een toercaravan verhuren. Toch kamperen, maar niet het gesleep van een kampeermiddel. Onze zoektocht is nog steeds bezig. De Fiat Scudo was een mooi alternatief geweest, echter voelde de auto niet goed. Begin deze week kwam er een ander idee bovendrijven. Waarom aldoor zoeken naar een diesel die, als je hem betaalbaar wilt houden, op camperkenteken moet staan. OMDENKEN! Wat is er op het gebied te vinden van een benzine. Je hoeft je dan ook op korte termijn niet druk te maken over milieuzones e.d. Onze eisen zijn heel minimaal. Er moeten minimaal 4 personen vervoerd kunnen worden. Een slaapplek voor 2 personen in de auto is ook een pré. Lost not least, er moet genoeg prularia meegenomen kunnen worden. Waarbij onze bustent er ook nog bij moet passen.

Bij een donderslag bij heldere hemel, kwam de VW Caddy Maxi personenuitvoering naar voren. Erg ruim, zeker als je de laatste bank eruit haalt. Vrij eenvoudig om te bouwen zodat er een tweepersoonsbed gecreëerd kan worden achterin de auto. Koken deden we niet in de de minicamper, de bustent is te monteren op de auto en er zijn benzineversies beschikbaar.

Wordt vervolgd!

Naud Mulder

Daar is hij dan eindelijk mijn kleine broertje Naud! Vanmorgen om 06:19 geboren in het Martiniziekenhuis. Een behoorlijke poemel van 3710 gram, 400 gram zwaarder dan ik. Om 11:30 lag hij zo maar bij papa en mama in bed. Wij zijn allebei wel een beetje moe op de foto. Met mama gaat het ook goed. Zowel papa als mama hebben even een nachtje flink goed doorgehaald. Die zijn uitgeput. Daarom moet ik het grote nieuws maar vertellen!

Dikke kus Lianne

Weekendje Elsloo

Helaas bleek de beoogde opvolger nog niet helemaal aan onze eisen te voldoen. We wachten gewoon wat er verder op ons pad komt de komende tijd. Met de blik vooruit hebben we wel alvast gekeken wat er wel mogelijk is zonder kampeermiddel. Gelukkig is er dan ook veel mogelijk en kunnen we gewoon lekker “kamperen”, misschien wel iets luxer en groter dan onze camper en bustent, maar toch wel met het camping- en kampeergevoel. Een weekendje in een blokhut in Elsloo bij camping De Elf Ieken. Het is niet de eerste keer dat we op deze camping gaan vertoeven. In 2020 en 2021 zijn we hier ook al te gast geweest, alleen wel de eerste keer zonder de minicamper en/of ander kampeermiddel.

Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in. Uiteraard met nog een groot verschil; straks met z’n vieren ipv met z’n drieën!

Mogelijke opvolger Small White?

Onze camper heeft in oktober een nieuw huisje gevonden. Voor ons de grote vraag hoe gaan wij de vakanties verder voortzetten. We willen graag blijven kamperen. Alleen de grote vraag op welke manier? Een tent, een caravan of toch weer een camper? De afgelopen 6 jaar hebben wij genoten van ons busje waarvan de afgelopen twee jaar met z’n drieën. Het grootste probleem van the Small White was dat er maximaal 3 personen op het kenteken konden. Dit is ook de reden geweest om hem te verkopen. Het heeft ons aan het denken gezet. Ons busje was uiteraard erg fraai afgewerkt, met keuken e.d. echter gebruikten we deze zaken zelden tot niet. Onze bustent werd gebruikt om te koken en te leven. Een nieuw busje zou dus niet zo uitgebreid hoeven zijn. Een slaapplek, genoeg zitplaatsen en trekhaak zijn de harde eisen. Om aan het campertarief te komen stelt de belastingdienst nog wat eisen waaraan hij moet voldoen. Een keukenblok, met stromend water, een tafel en een minimale stahoogte van 1,70. Per toeval tijdens het scrollen op Facebook zijn wij onderstaande bus tegengekomen. Een Fiat Scudo Maxi SX verhoogd en verlengd. Erg minimalistisch ingericht, maar voldoet aan al onze eisen en aan de eisen van de belastingdienst. Hij zou de Ford Focus kunnen vervangen en zouden de KA als normaal vervoer kunnen blijven gebruiken. De maandelijkse kosten zouden vrijwel gelijk blijven. Wellicht dus een mooie opvolger voor ons oude busje? We gaan zien wat de toekomst ons gaat voorschotelen.

De beste wensen voor 2022

Een nieuw jaar met nieuwe kansen. Zal dit jaar beter worden dan afgelopen jaar? Wie zal het zeggen. Het gaat in ieder geval een spannende start worden voor ons gezin. Wanneer gaat kleine Jan-Kees zich laten zien. Het aftellen is begonnen. Esther is rond 6 februari uitgerekend.
Thuis is alles al in gereedheid gebracht. De babykamer is opgeruimd en ingericht. De kerstboom heeft twee week geleden al plaats gemaakt voor de box en ook de vluchtkoffers staan klaar in de hal. Het feestje kan beginnen!

Dag Small White!

minicamper camper kamperen

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Voor onze minicamper de Small White was het afgelopen maandag zover. De nieuwe eigenaren kwamen hem 25 oktober ophalen. Ons campertje zoekt het veel zuidelijker op. Wij wensen de nieuwe eigenaren heel veel plezier met ons busje.

In eerste instantie met ons tweeën een deel van Europa doorgereden. Wat hebben we toen veel gezien en beleefd. Twee jaar geleden verwelkomden we Lianne en werd het kamperen met ons drieën. De bus werd aangepast. De bijrijdersstoel maakte plaats voor een bank en zo konden we alsnog heerlijk op pad. Meestal dichtbij, maar dat maakte het kamperen niet minder leuk. Nederland blijft een fantastisch land om je vakantie door te brengen, ook al valt het met bakken uit de lucht.

Nu verwachten we in februari ons tweede kindje en is er helaas geen aanpassing meer mogelijk om met zijn vieren onze minicamper te gebruiken. Wij hebben nog een paar maanden de tijd om de alternatieven te verkennen. Wordt het een caravan, een tent, een vouwwagen of komt er weer een busje. De tijd zal het gaan leren. Een ding kunnen we zekerheid zeggen; Wij blijven kamperen!

Small White dank je wel voor alle mooie fijne kilometers! Veel plezier in het zuiden!

Verkocht

Met pijn in ons hart is deze camper binnenkort te koop. Wegens gezinsuitbreiding is het voor ons niet meer mogelijk om te kamperen met deze geweldige bus. Het is een Peugeot Expert 1.9D 220C uit 2006 met net 100.000 km op de teller. (APK tot januari 2022)Wij hebben de auto in 2015 aangeschaft en is toen omgebouwd tot camper! Zie www.minicamper.me voor de ombouw.

Alle facturen zijn aanwezig van de ombouw en het onderhoud van de afgelopen jaren. (Jaarlijks zijn onderhoud gehad bij de garage hier in Leek) Er staan 3 zitplaatsen op het kenteken. De bestuurdersstoel is vorig jaar vervangen door een bank en de auto is weer herkeurd. Onder de bestuurderstoel zit nog een draaiplateau. Er kunnen twee personen in slapen.

Aandachtpunten:

• De standaard autoradio werkt niet (van de accu geweest en wij hebben de pincode niet)
  • Het dompelpompje is stuk. (deze hebben wij niet vervangen omdat de jerrycans vrij veel opbergruimte in beslag nemen)
  • Interieur heeft uiteraard wat gebruikssporen idem geldt voor het exterieur
  • Beschikbaar vanaf 6 september!

De bustent (Vango Rhone 1 jaar oud) en inventaris is eventueel ook over te nemen.

Vraagprijs €16.500,-

Schoorl

Schoorl (NL) 3 mei – 10 mei 2021

Herfstvakantie?

Onze eerste tripje van 2021! De vooruitzichten beloofden niet veel goeds. Het is begin mei, maar het voorjaar wil nog niet echt doorzetten. De voorspellingen leken meer op de herfstvakantie dan op de meivakantie. Het mocht de pret niet drukken uiteraard. Een ding was zeker, de zwemkleding mocht thuis blijven en ook de korte broek bleef in de kast hangen. Dit was wel een ander verhaal in 2016 in Baarlo en 2018 in Kropswolde. Heel veel warme kleding wist zijn weg te vinden in de tassen. Uit nood ook nog een werkplaatskachel meegenomen om de tent toch enigszins op temperatuur te kunnen houden. Al met al werd onze minicamper volgepakt en bleef er weinig ruimte over. Rond 12 uur was alles gepakt en begonnen we de trip naar het mooie Schoorl. Bij Campingterrein Buitenduin hadden we voor een weekje een kampeerplek gereserveerd. Onderweg nog een kleine pitstop op de afsluitdijk. Er stond een harde wind. Eenmaal op de camping snel alles uitpakken en de tent opzetten. Wat een schitterende camping met geheel nieuw sanitair. Om half vier zijn we richting Schoorl gelopen en hebben sinds lange tijd weer een op een terras plaats te nemen. Hier ook snel een hapje gegeten. Een leuk restaurantje genaamd De Rustende Jager. Na de pannenkoeken en patat doorgelopen naar de klimduin. Deze hebben we uiteraard samen beklommen en Lianne is snel weer naar beneden gerend. Eenmaal op de camping aangekomen, de verwarming aangezet en Lianne op bed gelegd. Het leek ons geen goed idee om haar met deze kou (3 graden) alleen in de tent te laten slapen, dus toen het bedtijd was, hebben we Lianne lekker tussen ons in gelegd in de minicamper. Het was weer even wennen en behoorlijk fris. Uiteindelijk hebben we redelijk goed geslapen.

De volgende ochtend was het koud. Snel de kleren aan om toch warm te blijven. Lekker ontbeten met verse broodjes van de warme bakker uit het dorp. Heerlijk om je dag zo te beginnen. Het zou qua weer niet al te best worden. Koud veel wind en geen zin. Gewoon een gure dag. Afgezien van een wandeling naar het dorp om boodschappen te doen, zijn we op de camping gebleven en heeft Lianne zich de hele dag goed vermaakt in de speeltuin. Weer een koude nacht voor de boeg, desondanks hebben we goed geslapen met z’n drieën in de minicamper.

Bevrijdingsdag! Dat moet gevierd worden met een overheerlijke tompouce. Daar wordt je ook wel een beetje warm van. In de ochtend zijn we naar het Buitencentrum Schoorlse Duinen gelopen en heeft Lianne heerlijk gespeeld. De geplande wandeling hebben we gestaakt. Lianne was bekaf en was toe aan haar bedje. ’s middags zijn we weer wezen klimmen op de klimduin. Lekker omhoog klauteren en dan heel snel naar beneden lopen. We zijn ook bij de molen geweest die Lianne al vanaf de dag van aankomst benoemd en ook heen loopt als wij even niet opletten. Het maakt een grote indruk op haar. Moolwnnnn… roept ze de hele dag. Na het eten nog even lekker spelen met de grotere kinderen op de camping in de speeltuin. De nacht blijft koud en Lianne besluit om 03:00 klaar wakker te worden. Leuk…..

Het begint steeds een beetje beter te worden met het weer. Wij besluiten dan ook om de fiets te pakken en bij de zee te kijken. Wat een prachtige omgeving. Eenmaal bij de zee kijkt Lianne de kat even uit de boom. Er staat best wel wat wind en de golven maken behoorlijk wat lawaai. Het is ook heel apart dat het water naar je toekomt. Daarna lopen we nog even naar de lagune. Daar is het water een stuk rustiger. Lianne bedenkt zich niet en wil zo het water inlopen. Het is tijd om een broodje te gaan eten. We pakken de fietsen weer en gaan richting de camping. Lianne heeft zoveel indrukken opgedaan dat ze onderweg al in slaap valt. Na het slaapje lopen we nog even richting Schoorl. De zon is doorgekomen. Eindelijk! Lianne klimt de duin weer op en wij nemen plaats op het terras met uitzicht op de duin. Een heerlijk biertje met een borrelplank bij Zilte Zoen. Wat hebben we dat het afgelopen jaar gemist! Het avondritueel blijft hetzelfde. Lianne gaat voor het slapen nog even spelen en wij genieten van een boek in de tent met de kachel aan.

Het slapen ging weer stukken beter. Lianne sliep de hele nacht door gelukkig. Na een ontbijtje besluiten we de wandelroute te gaan lopen. Een mooie route van 4,4 km die zelfs met de buggy redelijk te doen is. Lekker fruit eten tussen de zandduinen. De zon schijnt en het is heerlijk wandelweer. Na de wandeling lunchen op de camping en Lianne gaat haar slaapje doen. Wij besluiten vanwege het mooie weer, weer naar de zee te fietsen. Daar aangekomen ging de zon weg en was het koud en kil. Jammer… Na droge sokken voor Lianne te hebben gehaald op de camping gaan we in het dorp een patatje eten. Op de camping nemen we nog een heerlijk soepje. (elke vrijdag vers gemaakt) Lianne vermaakt zich ’s avonds weer fantastisch met de jeugd.

Het is alweer zaterdag. Voor Lianne waarschijnlijk de dag waar ze op heeft zitten wachten. De molen wordt in werking gesteld en gaat ook echt draaien! Reuze interessant! Ze raakt niet uitgekeken. Wij nemen voor een jaar pannenkoekmeel mee.
Het weer laat ons weer een beetje in de steek. Het is koud en nat. ’s Middags prikt de zon nog een beetje door de bewolking en we lopen nog even richting het buitencentrum waar Lianne met zand en water gaat spelen. ’s Avonds weer lekker spelen. Eerst met de bal en dan met de trekker. Wat geniet je ondanks dat het koud is.

Moederdag! Lianne heeft voor mama een hele mooie spiegel gemaakt bij de SKSG. Die geven wij mama ’s morgensvroeg. Het is vandaag warm vergeleken met de rest van de week. Vanwege de voorspelling helaas geen korte broeken meegenomen. Strandweer! Helaas als we bij het strand aankomen, zien we de onweersbuien voorbij trekken. Het mag de pret niet drukken. Lianne is een beetje gewend aan het water en we lopen de golfbreker op. Helaas geen krabbetjes en andere diertjes tussen de stenen kunnen vinden. Na genoten te hebben op het strand gaan we ’s middags nog even weer kijken bij het buitencentrum. Lianne is niet meer te houden en gaat met kleren en al in het water zitten. Dan alles maar uit en in de romper spelen. Op de camping maar in bad. Wij besluiten een pizza op te halen bij LaGrotta, een pizzeria die tegenover de camping zit. Vanwege het weer besluiten we toch nog een nachtje te blijven. Niet wetende dat de nacht erop het behoorlijk zal doorregenen. Helaas weer een natte tent en maandagochtend moeten we alles afbreken in de regen. Wat een domper als afsluiting.

De tent is gelukkig weer droog!

Groetjes vanuit Campingterrein Buitenduin Schoorl

Slaapcabine voor Lianne

Met het mooie weer krijgen we steeds meer zin om te gaan kamperen. We kunnen niet wachten. De minicamper is er klaar voor. Hij is weer APK gekeurd. Omdat Lianne iets groter geworden is, is slapen achterin de camper niet meer zo’n goed idee. Wij hebben dus een slaapcabine aangeschaft voor in de bustent. Haar eigen “zomerslaapkamer”. Nog een kleine maand en dan zitten we heerlijk op camping Buitenduin in Schoorl. Een heerlijk vooruitzicht!