Schoorl

Schoorl (NL) 3 mei – 10 mei 2021

Herfstvakantie?

Onze eerste tripje van 2021! De vooruitzichten beloofden niet veel goeds. Het is begin mei, maar het voorjaar wil nog niet echt doorzetten. De voorspellingen leken meer op de herfstvakantie dan op de meivakantie. Het mocht de pret niet drukken uiteraard. Een ding was zeker, de zwemkleding mocht thuis blijven en ook de korte broek bleef in de kast hangen. Dit was wel een ander verhaal in 2016 in Baarlo en 2018 in Kropswolde. Heel veel warme kleding wist zijn weg te vinden in de tassen. Uit nood ook nog een werkplaatskachel meegenomen om de tent toch enigszins op temperatuur te kunnen houden. Al met al werd onze minicamper volgepakt en bleef er weinig ruimte over. Rond 12 uur was alles gepakt en begonnen we de trip naar het mooie Schoorl. Bij Campingterrein Buitenduin hadden we voor een weekje een kampeerplek gereserveerd. Onderweg nog een kleine pitstop op de afsluitdijk. Er stond een harde wind. Eenmaal op de camping snel alles uitpakken en de tent opzetten. Wat een schitterende camping met geheel nieuw sanitair. Om half vier zijn we richting Schoorl gelopen en hebben sinds lange tijd weer een op een terras plaats te nemen. Hier ook snel een hapje gegeten. Een leuk restaurantje genaamd De Rustende Jager. Na de pannenkoeken en patat doorgelopen naar de klimduin. Deze hebben we uiteraard samen beklommen en Lianne is snel weer naar beneden gerend. Eenmaal op de camping aangekomen, de verwarming aangezet en Lianne op bed gelegd. Het leek ons geen goed idee om haar met deze kou (3 graden) alleen in de tent te laten slapen, dus toen het bedtijd was, hebben we Lianne lekker tussen ons in gelegd in de minicamper. Het was weer even wennen en behoorlijk fris. Uiteindelijk hebben we redelijk goed geslapen.

De volgende ochtend was het koud. Snel de kleren aan om toch warm te blijven. Lekker ontbeten met verse broodjes van de warme bakker uit het dorp. Heerlijk om je dag zo te beginnen. Het zou qua weer niet al te best worden. Koud veel wind en geen zin. Gewoon een gure dag. Afgezien van een wandeling naar het dorp om boodschappen te doen, zijn we op de camping gebleven en heeft Lianne zich de hele dag goed vermaakt in de speeltuin. Weer een koude nacht voor de boeg, desondanks hebben we goed geslapen met z’n drieën in de minicamper.

Bevrijdingsdag! Dat moet gevierd worden met een overheerlijke tompouce. Daar wordt je ook wel een beetje warm van. In de ochtend zijn we naar het Buitencentrum Schoorlse Duinen gelopen en heeft Lianne heerlijk gespeeld. De geplande wandeling hebben we gestaakt. Lianne was bekaf en was toe aan haar bedje. ’s middags zijn we weer wezen klimmen op de klimduin. Lekker omhoog klauteren en dan heel snel naar beneden lopen. We zijn ook bij de molen geweest die Lianne al vanaf de dag van aankomst benoemd en ook heen loopt als wij even niet opletten. Het maakt een grote indruk op haar. Moolwnnnn… roept ze de hele dag. Na het eten nog even lekker spelen met de grotere kinderen op de camping in de speeltuin. De nacht blijft koud en Lianne besluit om 03:00 klaar wakker te worden. Leuk…..

Het begint steeds een beetje beter te worden met het weer. Wij besluiten dan ook om de fiets te pakken en bij de zee te kijken. Wat een prachtige omgeving. Eenmaal bij de zee kijkt Lianne de kat even uit de boom. Er staat best wel wat wind en de golven maken behoorlijk wat lawaai. Het is ook heel apart dat het water naar je toekomt. Daarna lopen we nog even naar de lagune. Daar is het water een stuk rustiger. Lianne bedenkt zich niet en wil zo het water inlopen. Het is tijd om een broodje te gaan eten. We pakken de fietsen weer en gaan richting de camping. Lianne heeft zoveel indrukken opgedaan dat ze onderweg al in slaap valt. Na het slaapje lopen we nog even richting Schoorl. De zon is doorgekomen. Eindelijk! Lianne klimt de duin weer op en wij nemen plaats op het terras met uitzicht op de duin. Een heerlijk biertje met een borrelplank bij Zilte Zoen. Wat hebben we dat het afgelopen jaar gemist! Het avondritueel blijft hetzelfde. Lianne gaat voor het slapen nog even spelen en wij genieten van een boek in de tent met de kachel aan.

Het slapen ging weer stukken beter. Lianne sliep de hele nacht door gelukkig. Na een ontbijtje besluiten we de wandelroute te gaan lopen. Een mooie route van 4,4 km die zelfs met de buggy redelijk te doen is. Lekker fruit eten tussen de zandduinen. De zon schijnt en het is heerlijk wandelweer. Na de wandeling lunchen op de camping en Lianne gaat haar slaapje doen. Wij besluiten vanwege het mooie weer, weer naar de zee te fietsen. Daar aangekomen ging de zon weg en was het koud en kil. Jammer… Na droge sokken voor Lianne te hebben gehaald op de camping gaan we in het dorp een patatje eten. Op de camping nemen we nog een heerlijk soepje. (elke vrijdag vers gemaakt) Lianne vermaakt zich ’s avonds weer fantastisch met de jeugd.

Het is alweer zaterdag. Voor Lianne waarschijnlijk de dag waar ze op heeft zitten wachten. De molen wordt in werking gesteld en gaat ook echt draaien! Reuze interessant! Ze raakt niet uitgekeken. Wij nemen voor een jaar pannenkoekmeel mee.
Het weer laat ons weer een beetje in de steek. Het is koud en nat. ’s Middags prikt de zon nog een beetje door de bewolking en we lopen nog even richting het buitencentrum waar Lianne met zand en water gaat spelen. ’s Avonds weer lekker spelen. Eerst met de bal en dan met de trekker. Wat geniet je ondanks dat het koud is.

Moederdag! Lianne heeft voor mama een hele mooie spiegel gemaakt bij de SKSG. Die geven wij mama ’s morgensvroeg. Het is vandaag warm vergeleken met de rest van de week. Vanwege de voorspelling helaas geen korte broeken meegenomen. Strandweer! Helaas als we bij het strand aankomen, zien we de onweersbuien voorbij trekken. Het mag de pret niet drukken. Lianne is een beetje gewend aan het water en we lopen de golfbreker op. Helaas geen krabbetjes en andere diertjes tussen de stenen kunnen vinden. Na genoten te hebben op het strand gaan we ’s middags nog even weer kijken bij het buitencentrum. Lianne is niet meer te houden en gaat met kleren en al in het water zitten. Dan alles maar uit en in de romper spelen. Op de camping maar in bad. Wij besluiten een pizza op te halen bij LaGrotta, een pizzeria die tegenover de camping zit. Vanwege het weer besluiten we toch nog een nachtje te blijven. Niet wetende dat de nacht erop het behoorlijk zal doorregenen. Helaas weer een natte tent en maandagochtend moeten we alles afbreken in de regen. Wat een domper als afsluiting.

De tent is gelukkig weer droog!

Groetjes vanuit Campingterrein Buitenduin Schoorl

Slaapcabine voor Lianne

Met het mooie weer krijgen we steeds meer zin om te gaan kamperen. We kunnen niet wachten. De minicamper is er klaar voor. Hij is weer APK gekeurd. Omdat Lianne iets groter geworden is, is slapen achterin de camper niet meer zo’n goed idee. Wij hebben dus een slaapcabine aangeschaft voor in de bustent. Haar eigen “zomerslaapkamer”. Nog een kleine maand en dan zitten we heerlijk op camping Buitenduin in Schoorl. Een heerlijk vooruitzicht!

Weer APK Gekeurd!

minicamper appelscha bos camping

Onze minicamper mag er volgens de APK-keurmeester van Autoservice van Bergen weer een jaar tegenaan! Afgezien van de achter demper die aan het einde van zijn latijn was, bleek er verder weinig aan de auto te mankeren. Er zit alweer een nieuwe onder en de auto heeft weer een beurtje gehad. We kunnen weer met een gerust hart het komende jaar weer de weg op. Zoals jullie reeds gelezen hebben, staan er in ieder geval al twee tripjes (Rheeze, Schoorl) op het programma, mits de corona geen roet in het eten gaat gooien uiteraard.

Schoorl de tweede week!

minicamper callantsoog camping eindeloos zee strand bloembollen

Wat moet je anders in het weekend. Een beetje wandelen, genieten van de eendagssneeuw en…… Juist! Kijken wat we het komende jaar willen gaan doen op het gebied van kamperen. De eerste week is al een feit, tenzij de corona roet in het eten gaat gooien, maar we bekijken het positief. Rheeze here we come! Ook de tweede week hebben we geboekt. Esther houdt van het bos en ik vind het strand altijd erg leuk. Waar kom je dan op uit? Inderdaad Schoorl. Hier vind je alles. Bos, zee en strand. Voor elk wat wils. We gaan naar kampeerterrein Buitenduin net buiten Schoorl. Komende maandag gaat de minicamper eerste nog even voor de APK en we moeten ook nog even kijken of de binnentent binnenkort weer leverbaar wordt voor onze bustent.

Eerste kampeerweek geboekt!

Het is niet allemaal kommer en kwel. We zitten uiteraard nog steeds in de corona-lockdown, echter hoeft ons dat niet te weerhouden om alvast onze focus op de zomer te leggen. Een heerlijk vooruitzicht als het een beetje meezit. Kamperen en lekker buiten zijn. Wij kunnen in ieder geval niet wachten. De eerste week is inmiddels geboekt. Wij gaan een week naar Rheeze. Afgelopen jaar hebben we hier al een weekend in een safaritent overnacht. Camping de Zandstuve is een echte kindercamping met zwembad, binnenspeeltuin en genoeg vertier buiten.
Deze maand moet de minicamper weer voor de jaarlijkse APK. Even kijken wat de schade is. In 2020 hebben we in ieder geval geen grote afstanden afgelegd. Op de teller zijn amper 2500 km bijgekomen.

Fijne feestdagen en een Gezond 2021

Een jaar om nooit te vergeten!

Een jaar dat in het teken stond van het coronavirus. Een jaar om te vergeten en uit je geheugen te schrappen zou je zeggen. Helaas niets is minder waar. Dit zal een jaar zijn dat we nooit meer zullen vergeten.

Ondanks alle kommer en kwel, waren er ook genoeg lichtpuntjes. We hebben een paar lange weekenden met z’n drieën kunnen kamperen. Emmen, Oude Willem, Kollumerzwaag en zelfs een week in Elsloo. Wat was het genieten. Lianne is dit jaar 1 geworden en ook dit konden we op een vrij “normale” manier vieren in de tuin.

Een jaar met veel uitdagingen op het werk en beperkingen voor onszelf. Een jaar met weinig contact met familie en vrienden. Een jaar met weinig dansen en sporten en een jaar waarin we afscheid moesten nemen van opa Chris.

Lieve Opa,

Een dag die, als je het mij vraagt, veel eerder had mogen zijn. De opa die je was verdween langzaam met de jaren. Ik weet nog wie je bent, andersom weet ik dat jij het niet meer wist.
Bij het schrijven van deze tekst dringt het nog meer tot mij door hoe moeilijk het geweest moet zijn. Ik moet soms ook goed nadenken om herinneringen boven water te krijgen en hier op papier te zetten. Het moet een hel zijn geweest om langzaamaan de wereld om je heen te zien vervagen en te vergeten. Familie, vrienden en kennissen die langzaam onbekenden worden. Ik ben blij dat je het de laatste tijd niet meer hebt beseft. Ik hoop dat je naar een plek gaat waar al jouw herinneringen weer boven komen.
Ik wil je er ook nog een paar meegeven. Herinneringen die mij altijd bij zullen blijven.

Samen kijken naar Laurel en Hardy op de bank. Lachen gieren en brullen. Oma en mam lagen altijd in een deuk om ons.
Opa was altijd zwarte Piet. Altijd net 5 minuten voordat er aan de deur geklopt werd, moest opa naar de wc. Via het slaapkamerraam ging opa dan door de tuin, de brandgang door om vervolgens op de voordeur te kloppen en vervolgens naar al consternatie weer van de wc te komen.
Het zomerhuisje in stadspark. Vooral met de auto er na toe. Opa reed altijd zo hard over de bruggetjes dat je achterin met je hoofd tegen het dak kwam. Slapen in het zomerhuisje betekende bukken en niet te snel opstaan als je wakker werd. Het dak van de slaapkamer was te laag.
De vele tripjes met de camper. Zover ik mij kan herinneren hebben we eigenlijk nooit op een camping gestaan. In Amsterdam 1 straat verwijderd van Artis wild kamperen en dan midden in de nacht controle van een agent. We moesten muisstil blijven en opa kon Wanda net op tijd de mond snoeren. Bij de Efteling stonden we in als eerste bij de kassa, want ook hier stonden we met de camper bijna bij de kassa de nacht er voor.
Als laatste je jongste achterkleindochter Lianne, jullie hebben elkaar gezien, maar niet het besef gehad.

Om af te sluiten nog een klein stukje tekst uit een nummer van Ancora, Het water;

Dichtbij de bron waar het water ooit ging stromen.
Viel het van hoog met de kracht van een orkaan.
Een wilde reis om weer terug bij zee te komen.
Maar dichtbij de kust stroomt het water weer rustig aan.
Daar ligt niet het einde maar een nieuw begin.
Daar stroomt al het water terug de wijde wereld in.
Stroom met de golven van de zee.
Open je armen en stroom maar mee.
Naar een plek die niemand kent.
Weet dat je niet verloren bent.
Stroom, je moet je eigen weg nu gaan.
Iedereen komt aan op zijn eigen plek aan zee,
dus laat maar stromen en vaar maar mee.

Een jaar met vele uitdagingen die we allemaal weer hebben overwonnen. We sluiten het jaar af in de hoop dat 2021 weer deels een “normaal” jaar gaat worden. Een jaar waarin wij weer leuke tripjes kunnen maken met onze minicamper en we familie en vrienden weer kunnen omhelzen en knuffelen. Een jaar waarin we weer kunnen dansen en sporten.

Wij wensen iedereen fijne feestdagen en vooral een gezond 2021!

Bijna Vakantie!

De vakantie gaat bijna beginnen. Ik heb sinds gisteren vakantie en Esther moet het weekend nog werken. Wij zijn er beide aan toe. We hebben de afgelopen weken een al klein beetje kunnen proeven. Een weekendje Emmen, Oude Willem en Kollumerzwaag hebben we gehad. Geen wereldreizen! Een leuke vakantie hoeft uiteraard ook niet ver weg te zijn hebben we al meerdere malen mogen ondervinden. Het weer speelt dan wel een iets grotere rol als je in de buurt gaat kamperen. Nederland is van de uitersten zijn we de afgelopen week wel weer achtergekomen. Hopelijk houden we het komende weken een beetje droog en kunnen we lekker gaan genieten van het kamperen. Lianne moet eerst komende dinsdag naar het UMCG voor een nieronderzoek. Ondertussen ga ik de nieuwe tent ophalen en kunnen we daarna de minicamper verder inpakken en richting Elsloo rijden. We hebben 5 nachten geboekt op recreatiebedrijf d’ elf ieken. Een gezinscamping met zelfs een binnenspeelplaats. In de omgeving is ook genoeg te doen en we zullen ons ook zeker wel gaan vermaken.

Naast een nieuwe tent komt er hopelijk volgende week ook nog een nieuwe tafel bij voor onze verjaardag van Jan (pap) en Gea (mam). Dank jullie wel! Onze oude tafel heeft in het verleden iets te vaak buiten gestaan. Het blad begint langzaam te scheuren. Hij gaat vervangen worden door een Helinox Table One L. Nog compacter dan onze huidige tafel en past ook bij de stoelen die we al een tijdje met veel plezier gebruiken.

Na ons midweekje in Elsloo gaan we een week naar Landal Lommerbergen. Achteraf spijt dat we dit huisje vorig jaar geboekt hebben. Het kamperen is ons veel beter bevallen dan oorspronkelijk gedacht. Mocht iemand interesse hebben….! Laat het ons weten. Het is een speciale babybungalow!

Als afsluiting nog een familieweekendje en dan zal onze zomervakantie ook alweer voorbij zijn. Hij is over voordat je het weet.

Nieuwe Kentekencard

Afgelopen woensdag kwam de post met de nieuwe kentekencard van de minicamper. Het gewicht is iets toegenomen en de camper valt nu net in een gewichtsklasse hoger. Helaas pindakaas! Het belangrijkste staat er nu op; Aantal zitplaatsen 3. Het oude bewijs verknipt en weggegooid. Je zou bijna zeggen was de belastingdienst maar zo snel als de RDW. Komend weekend gaan we weer los. Hopelijk trekken de buien vandaag snel over en kunnen we vanmiddag en morgen genieten van droog weer.

RDW Goedgekeurd | Helinox Mini

RDW goedgekeurd

Afgelopen maandag was het eindelijk zover. Vanwege de Corona had de RDW een behoorlijk lange wachttijd voor het maken van een afspraak. Eenmaal aangekomen bij het keurstation in Groningen was het even wachten. De papieren werden in orde gemaakt. De minicamper moest eerst weer gewogen worden en ik mocht hem daarna de test straat in rijden. Na de nodige controles bleek al gauw dat alles in orde was en dat de bank voldeed aan de eisen van de RDW. Het kon ook niet anders, want hij kwam uit een Peugeot Expert. De minicamper mag nu officieel 3 personen vervoeren en heeft dus 3 zitplaatsen op het kenteken gekregen. Lianne mag nu dus legaal mee op de kampeertrips. Klein nadeel dat hij nu wel net in een hoger gewichtsklasse valt en er iets meer wegenbelasting betaald moet worden.

Helinox Mini

Vandaag is de Helinox stoel voor Lianne binnengekomen. Ze heeft er gelijk even ingezeten. Nu kan ze samen met papa en mama lekker voor of in de tent zitten. Volgend jaar zal we er echt van kunnen genieten. Uiteraard gaat hij de komende kampeertripjes mee. Een handig klein tasje die je overal kwijt kunt. De stoel zelf is stevig, zowel Esther als ik kunnen er qua gewicht inzetten. Niet dat het echt lekker zit trouwens.

Helinox Chair One Mini

Zoals jullie ongetwijfeld hebben gelezen, is onze eerste kampeertrip een feit. We hebben heerlijk gekampeerd op minicamping Loeksham in Emmen. Esther en ik hebben beide al een mooie stoel van Helinox. Lichte stoelen die in een heel klein pakketje op te vouwen zijn. Hee;l handig want zoveel ruimte is er niet om grote stoelen mee te nemen, zeker nu er ook allerlei extra spullen mee moeten voor Lianne. Daarnaast zitten ze ook nog heerlijk wat wil je nog meer. Voor Lianne hebben we nu een miniversie besteld. Dan kan zij ook gezellig bij ons voor of in de tent zitten. Lianne gaat een echte kampeerster worden. Nu afwachten of de nieuwe tent binnenkort leverbaar is en dat we hem kunnen gaan gebruiken. We kunnen niet wachten op het volgende weekendje.