Kampeerseizoen 2024 weer van start!

Ons eerste tripje (De Elf Ieken in Elsloo) zit er weer op voor 2024. Deze keer met onze eigen Greyhound en bustent. Het was even weer wennen om alles weer op te zetten. Echter je verleert het niet zo gauw. Voor de bevestiging van de bustent hebben we deze keer zuignappen gebruikt. Dit werkt een stuk beter dan alleen de scheerlijnen over de auto heen. Helaas stond de tent nog niet helemaal perfect, maar bij het volgende tripje gaat dit zeker beter.

Soms loop je nog wel tegen dingen aan. Onze tafel blijkt, nu de kinderen groter worden, toch iets te klein om er lekker met 4 man aan te kunnen ontbijten. Voor buiten werkt de picknicktafel perfect, alleen binnen werkt de kleine tafel niet meer. Wij zijn zeer te spreken over de kwaliteit van Helinox en uiteraard de compacte afmetingen van het meubilair. Met google kom je dan weer een heel eind. Helinox heeft dit jaar ook een volwaardige tafel in het assortiment, de Table Four. Deze tafel is hoger en groter en je kunt er makkelijk met 4 personen omheen zitten. Perfect voor ons dus! Klein nadeel, onze huidige stoelen zijn te laag voor de tafel. Dus ook 4 andere stoelen en wel de Helinox Sunset Chairs. Deze stoelen hebben ook gelijk een hogere rugleuning, dus ook meer comfort. Met een kleine bijdrage van papa/ opa Kees & mama/ oma Corrie, hebben we besloten om een set te gaan kopen. Dan zijn we in de zomervakantie er helemaal klaar voor…….

Een tweede “uitdaging” dit “midweekje”; zonwering voor de auto! Vorig jaar hebben we behoorlijk slecht weer gehad tijdens onze vakantie in Zuna. De temperaturen waren laag en de zon scheen amper. De temperatuurt in de auto blijf ook laag, echter afgelopen weekend werd het 25 graden en stond de zon lekker op de auto te branden met als gevolg, dat deze best wel warm werd. Helaas zijn er geen standaard isolatieschermen voor de Ford Tourneo Connect. Hier moeten we dus ook nog een oplossing voor gaan vinden. Waarschijnlijk gaat het iets worden met magneten en verduisterende zonwering aan de buitenzijde van de auto. Work in progress dus!

We gaan als de brandweer!

Zuna 31 juli 2023 – 11 augustus 2023

We gaan als de brandweer!

31 juli

Iets eerder dan de bedoeling was, ECHT weer KAMPEREN met de tent en de nieuwe auto, Greyhound. Na een ruiling van onze geboekte “blije haventent” voor een kampeerplek met privésanitair, ging het toch gebeuren deze zomer. De zondag voor vertrek was het even passen en meten. De weersvoorspellingen waren verre van goed te noemen, dus er moesten voor de zekerheid toch wat extra kleren mee. De zaterdag ervoor nog snel laarzen en waterschoenen gehaald voor de kids. Uiteindelijk paste alles in de auto en stond de auto zondagavond grotendeels klaar voor vertrek richting Zuna!

Maandag snel nog even boodschappen gehaald in de ochtend en de laatste spullen in de auto gepakt. Fietsen achterop en gaan met die banaan. Zoals gezegd het weer was niet denderend. Onderweg viel er ook af en toe en bui. Volgens buienradar zou het in de loop van de middag beter worden. Rond kwart over 1 kwamen we aan bij camping Mölke en het was droog. Snel naar ons plekje gereden nummer 182. Een mooie plek achter de tent die wij oorspronkelijk gehuurd hadden en nu het verblijf zou moeten worden van Marco en Claudia en de kids. Kees en Corrie hadden verderop op de camping een 6 persoons chalet gehuurd.

Snel de tent uit de auto gehaald, het was immers nog droog maar de lucht beloofde niet veel goeds. De kids waren ondertussen al het veldje aan het verkennen. Binnen een half uur stond de tent en kon het inrichten beginnen. Met de slaapcabine erin, viel de leefruimte toch iets tegen. We moesten het er maar mee doen. Rond 3 uur kwam ook de rest van de familie aan op de camping. De gehuurde tent bleef ongebruikt en iedereen nam z’n intrek in het chalet.

Rond etenstijd lekker makkelijk gedaan en patat gegeten met z’n allen in het chalet en werd er nog even gespeeld in de binnenspeeltuin.
’s Avonds de grote uitdaging wie slaapt waar. Lianne wilde heel graag achter in de auto slapen. Voor Naud hadden we het campingbedje achter in de tent gezet. Voor ons bleef dus de slaapcabine open. Best even spannend om Lianne alleen in de auto te laten slapen. Het was voor iedereen even wennen. Gelukkig viel iedereen wel snel in slaap.

1 augustus

Het was vroeg vanmorgen. Naud en Lianne waren op tijd wakker. In de ochtend zou het volgens buienradar enigszins droog blijven. Eerst nog even lekker spelen op de camping en toen met fietsknoop een leuke route langs de Regge gepland met als start een pontje die met de hand bediend moest worden. Klein nadeel van de pont, dat hij niet helemaal de wal bereikte. We konden de fietsen gelukkig optillen en met de pont over. Een leuke route en het bleef ook de hele route droog. Voor onderweg broodje meegenomen en lekker gepicknickt langs de Regge. Bij terugkomst moest Naud even z’n slaapje doen. Na het slaapje was er livemuziek op het terras tussen de buien door. De kids hebben lekker de hele middag buiten en binnen in de speeltuin gespeeld. Aan het eind van de middag werd het langzaam tijd om met het eten te beginnen. Esther had zaterdag een bloemkoolschotel gemaakt en deze moest even opgewarmd worden. Met het nieuws gasstel hebben we twee pitten tot onze beschikking en dat werkte erg goed. Lekker buiten voor de tent kunnen koken. Na het eten was er een kinderdisco in de binnenspeeltuin. Erg gezellig! Toen was het alweer bedtijd voor de kids en hebben we nog even in de tent gezeten.

2 augustus

Ook vandaag begon de dag weer lekker op tijd. Er moesten wat boodschappen gedaan worden voor de komende dagen, dus op de fiets richting Rijssen gegaan. Daar bij de plaatselijke bakker brood gehaald en een taart besteld voor Lianne haar verjaardag. Bij de slijter ook even wat speciaal biertjes gehaald. Het is immers vakantie en daar moet je ook een beetje van genieten. Het was een redelijke dag met af en toe wat water uit de lucht. Bij Bakker Bart in Rijssen nog een broodje gegeten en toen zijn we weer richting de camping gegaan. Vandaag gebakken aardappelen met broccoli. We konden voor het eerst gebruik maken van onze picknicktafel. Lekker buiten eten. ’s Avond was er groot feest bij de pop-upcamping. Een geweldige show voor de kids met veel muziek en dans. Beide kids lagen er vrij laat in maar hebben zich geweldig vermaakt. Samen nog even genoten van ons speciaal biertje voor de tent.

3 augustus

Vanochtend kon er geknutseld worden. Lianne vond het heel erg leuk en heeft een dromervanger gemaakt. Daarna nog lekker spelen in de binnenspeeltuin, het was weer behoorlijk nat buiten. Na het slaapje van Naud werd het weer iets beter en hebben we samen met Corrie en Kees weer een route gefietst. Een tochtje van uiteindelijk zo’n 25 km. Tijdens een bui zijn we wezen schuilen bij een prachtig rustpunt ’t Kattebos. Hier genoten van een bakje koffie, zelfgemaakte cake en koek. Ook heerlijke zelfgemaakte jam meegenomen. De tocht bracht ons over de Sallandse Heuvelrug. De heide stond al in bloei een mooi gezicht. Snel nog even langs de winkel voor boodschappen en toen pasta gegeten.

4 augustus

Na een lekker ontbijt met verse warme broodjes van de campingwinkel, begon de ochtend met BINGO! Op een leuke speelse manier met foto’s in plaats van cijfers. Lianne heeft 3 rondes meegedaan toen vond ze het wel genoeg. Daarna lekker spelen in de binnenspeeltuin. Ook nu viel er af en toe een bui en bleven de plassen vol. Marco had een elektrische Landrover gehuurd voor Philou en samen met Lianne gingen ze lekker door de plassen heen crossen. Helaas was het van korte duur. De regen begon met bakken uit de lucht te vallen. Er viel zoveel regen dat er zelfs rond de auto een grote plas was ontstaan. Gelukkig bleef de tent aan de binnenkant droog. Na het slaapje van Naud klaarde het op en kwam zelfs de zon er even door. Tijd dus om even een stukje te gaan fietsen. Een bezoek aan de Pelmolen “Ter Horst” van Rijssen mocht uiteraard niet ontbreken in onze vakantie. Fabiënne en Philou gingen bij opa en oma achter op de fiets. Na een klein tochtje kwamen we aan bij de molen. In de molen kregen we uitleg over de molen en keek iedereen z’n ogen uit. Na het bezoek nog even snel doorgefietst voor wat boodschappen in Rijssen. Eenmaal terug op de camping werden alle buitenspelletjes uit de kast getrokken. Heerlijk buitenspelen. Daarna lekker samen genieten van een pizza van Domino’s. De avond hebben we nog lekker voor de tent kunnen zitten, uiteraard met jas aan.

5 augustus

Door de vele regen was de Regge een beetje overgelopen en lag er genoeg water op het strandje. Beide kids bedachten zich niet en het werd tijd om lekker in het water te spelen. Het voorbeeld werd gevolgd door meer kinderen en het werd een gezellige natte boel in de speeltuin. Zelf even snel naar Rijssen gereden om de verjaardagstaart van Lianne op te halen bij de bakker. Morgen word je 4! Die middag hoog bezoek. Marc en Maud samen met Mexz en Mila. Ze komen leuke cadeautjes brengen voor Lianne en Naud. Lianne vond het echter leuker om met opa, oma, Marco, Claudia, Fabiënne en Philou richting het speelbos te gaan. In de avond hebben we nog even meegedaan met de kinderdisco en zijn nog even wezen spelen in de binnenspeeltuin. Toen de kids sliepen hebben we snel de tent nog even versierd. Heel toevallig, op het veldje bleek er nog iemand jarig te zijn 6 augustus. Dubbel feest!

6 augustus

Iedereen was op tijd wakker. Zenuwachtig voor de verjaardag. In de ochtend hebben we de cadeautjes uitgepakt. Wat ben je weer verwend! In de binnenspeeltuin kwam de rest van de familie cadeautjes brengen. Je bent nu helemaal klaar voor school, een rugtas, lunchtrommel, bekers en dat allemaal van PAW Patrol. Je weet ook raad met je nieuwe koffer met opmaakspulletjes. Je smeert je hele gezicht ermee onder. Die middag komen opa Jan en Oma Gea langs op je verjaardag en het is een drukte voor de tent. Ook nu allemaal weer leuke knutselspulletjes van PAW Patrol. Het is feest op de camping en er is live muziek een luchtkussen en allerlei leuke activiteiten.
We sluiten je verjaardag die avond af bij De Pannekoekenbakker in Holten. Je wordt verrast met vuurwerk! Dat is leuk! Het is heerlijk eten. Over het weer gaan we het maar niet hebben. Het komt weer met bakken uit de lucht vallen.

7 augustus

Na het ontbijt besluit Lianne haar visagiekunsten op Esther uit te proberen. Het resultaat is verrassend. DE zon breekt door en we besluiten dat we die avond de barbecue wel een keer kunnen gaan gebruiken. Op de fiets gestapt om een slager te zoeken en vlees gehaald. Voor de rest van de dag heerlijk vertoefd op de camping. Na de barbecue nog even met de kids gedanst bij de kinderdisco. Er is alweer een week voorbij. De tijd vliegt!

8 augustus

Het weer wordt langzaamaan beter. Lianne gaat in de ochtend nog even gezellig knutselen na het ontbijt. In de middag besluiten we om richting de kinderboerderij in Holten te fietsen. Een tocht van 15 km voordat we bij Kinderboerderij Dondertman aankwamen. We doen er een dik uur over. Er staat behoorlijk wat wind en we hebben hem recht in ons gezicht. De route via Googlemaps was niet heel erg leuk. De terugweg gaan we het anders doen.

Op de kinderboerderij is genoeg te doen. Heel veel speeltoestellen en genoeg dieren. Er lopen zelfs schildpadden. Beide diertjes waren erg actief en dit vonden zowel Naud als Lianne uiteraard reuze interessant. De draaimolen viel ook erg in de smaak. Aan het einde van de middag nog heel veel vertier gehad bij de skelterbaan. Een patatje met een Twentse gehaktbal mocht uiteraard niet ontbreken voordat we weer op de fiets stapten. Via Fietsknoop een alternatieve route gezocht en gevonden. Eenmaal op de camping hebben we nog even lekker binnengespeeld.

9 augustus

Woensdag! BINGO! Nu deden Fabiënne en Philou ook mee. De spanningsboog was niet heel lang en de air-trampoline bleek toch de voorkeur te hebben. Lekker springen! Na het middagdutje fietsen we naar het brandweermuseum samen met opa en oma. We worden weer getrakteerd op een bijna droge middag. Er is van alles te doen op het terrein. Er worden klompen gemaakt met een ouderwetse 3D- printer, mensen in klederdracht doen de was en er staan een groot brandweerluchtkussen. Voor de poort van het kasteel staat een brandweerwagen waar je een ritje in kunt maken. Dit laten we ons uiteraard geen tweede keer zeggen. Het is druk dus we moeten even wachten. Een goed moment om dan het museum zelf even te bezoeken. Op de begane grond is er van alles te vinden over de kledingindustrie. Op de eerste verdieping heel veel brandweerspullen en op de tweede verdieping kun je je zelfs verkleden als brandweerman/ -vrouw. Na het bezoek snel richting de brandweerauto. Iedereen achterin en de sirenes werden aangezet. Wat kan zo’n wagen snel! Na een ritje van 15 minuten stonden we weer voor de poort. Een geweldige ervaring rijker.

Na de rit ook het Rijssensmuseum bezocht in het kasteel zelf. Lianne heeft haar bezoek afgelegd in klederdracht en alvast even in de schoolbanken gezeten. In het kasteel viel ook weer genoeg te zien. Erg leuk!

We fietsen weer terug richting de camping met een tussenstop bij de winkel. We kunnen die avond weer lekker buiten eten. Er is weer groot feest bij de pop-upcamping, daar vermaken we ons de hele avond goed. Wat weer een leuk feestje!

10 augustus

Na een rondje van de zaak komen we op de juiste locatie aan van het leemspoor. De verwachtingen waren iets hoger dan dat het daadwerkelijk was. We kijken eerst bij alle locomotieven die op het terrein staan. Er is nog genoeg te restaureren hier. De locomotieven werden gebruikt om leem uit de grond te halen en deze te vervoeren naar de steenfabrieken die van het leem weer bakstenen maakten. Met de trein hebben we een stukje gereden naar de dependance waar men druk bezig is een nieuw centrum op te zetten. Over +/- 3 jaar moet deze gereed zijn en zal het zeker een interactiever bezoek gaan worden dan dat nu het geval was. We rijden op de fiets weer terug naar Rijssen en na het bezoek aan de kerk drinken we nog even een kopje koffie bij Bakker Bart.

Vanavond kan er gedrumd worden! Fabiënne, Philou en Lianne vinden het super en genieten er ook erg van. Wat een heerlijke sfeer hangt er rond het drummen. De instructeur is erg enthousiast en weet de kinderen goed te motiveren. Later als we bij de tent zitten horen we dat ook de oudere doelgroep zich goed vermaakt.

11 augustus

We hebben buienradar goed in de gaten gehouden afgelopen dagen en besluiten daarom om vandaag te vertrekken. De tent is droog en de voorspelling voor vanavond en de volgende ochtend zijn niet positief. Voordat we de boel gaan inpakken stippelen we nog een route uit van 25 km om de Sallandse Heuvelrug nog even verder te verkennen. Broodjes en drinken mee. Halverwege de route komen we bij het bezoekerscentrum en stoppen daar om wat te drinken, te spelen en het kabouterpad te lopen. We stappen weer op de fiets om richting de camping te gaan. Nu de grote uitdaging om alles weer in de auto te krijgen. We nemen de tijd om alles rustig op te ruimen en in te pakken. Rond 4 uur is ales ingepakt en staan de fietsen weer achter op de auto. De rest van de familie hebben de auto’s ook vol. Als afsluiting rijden we langs de McDonalds in Assen. Het zit er weer op de natte zomervakantie van 2023.

Ondanks de regen was het heerlijk om weer met de tent op pad te zijn. We gaan kijken of er in onze Greyhound een camperbox gaat passen en de auto dus geschikt maakt voor een slaapplek voor 2 personen.

Wordt vervolgd!

Extra opbergruimte

De vakantie staat bijna voor de deur. De vooruitzichten zijn helaas nog niet heel erg denderend te noemen. Je moet maar zo zien, tussen de buien zal het ook af en toe nog wel eens droog zijn. De meeste kampeerspullen hebben we bij elkaar gepakt, 5 kratten vol, en staan klaar op zolder om in de auto gepakt te worden.

Vandaag hebben we ook het plafondnet opgehaald. Je kunt er best heel veel spullen in kwijt. Onze stoelen en tafel van Helinox zitten erin samen met de slaapzak en slaapmat van Lianne. Dit scheelt weer kostbare ruimte in de kofferbak. De fietsendrager getest en deze werkt ook naar behoren. Helaas is de kofferklep niet te openen met de kantelfunctie. De tent gaat z’n plekje krijgen op de achterbank. De kratten en de nog in te pakken kleding gaan theoretisch gezien allemaal in de kofferbak passen. Dit moet de praktijk nog gaan uitwijzen uiteraard. Wij hebben goed hoop. Nu maar hopen dat de weersvoorspellingen niet helemaal gaan uitkomen. Gelukkig hebben we vaker met regen te maken gehad, wij zijn immers niet van suiker.

Wij hebben er in ieder geval zin in!

Auto gehaald/ voorbereidingen treffen

Afgelopen vrijdag was de grote dag dat wij onze andere auto op konden halen. De Ford Focus maakt plaats voor de Ford Tourneo Connect (The Greyhound). Eenmaal aangekomen bij Autobedrijf J. Hoogterp in Oosterwolde stond de koffie klaar en werden wij fijn geholpen door Jitze, Adriaan was nog steeds ziek. De Tourneo had een beurt gekregen, was gekeurd, remschijven vervangen en wiellagers linksvoor zijn vervangen. De Windgeleiders waren netjes op de deuren gemonteerd. Je merkt gelijk dat je weer een iets jongere auto aan het rijden bent. Alles is weer net wat geavanceerder en moderner. Qua afmetingen maken beide auto’s elkaar niet zo veel. Alleen is de Tourneo in hoogte indrukwekkend. Dit geeft binnen in de auto een erg ruim gevoel. Ook de zit is lekker hoog en je hebt goed zicht op de weg. Het gigantische panorama dak is heel gaaf! Deze is zelfs voorzien van een elektrische zonnescherm. De motor 1.0 Ecoboost motor doet zijn werk goed en is verrassend stil. Al met al zijn we erg tevreden met de aankoop! De auto gaat ons hopelijk vele fijne kilometers geven. De kids hebben beide uiteraard ook even “proefgereden”.

Zaterdagochtend hadden we uitgetrokken voor het betere meet en paswerk. Hoeveel past er nu daadwerkelijk in de auto en kunnen we alles wel meenemen. Het laadvermogen t.o.v. de Focus is verdubbeld qua inhoud, echter qua oppervlakte is de Tourneo iets minder diep. De Tourneo heeft wel een groot voordeel, de in delen neerklapbare bank is ook uitneembaar. 1/3 deel eruit en je hebt een perfecte plek voor de tent. Camping oprijden, schuifdeur open, tent eruit en opzetten die handel. Deels nog theorie, maar de praktijk gaan we binnenkort uittesten. Hij past er in ieder geval in.

Nu we het over de tent hebben, deze hebben we ook even opgezet in de speeltuin. Hij heeft immers meer dan 2 jaar in de trapkast gelegen. De tent stond weer binnen een kwartier en ook de nieuwe slaapcabine was snel en eenvoudig gemonteerd in de tent. Tijdens de vakantie gaan we kijken hoe de auto er een beetje naast past. Voor de tent hebben we wel een passend tapijt besteld. De oude van de vorige past er niet zo goed in en zeker nu met de slaaptent wordt het ingewikkeld om deze te gebruiken. Hopelijk komt het nieuwe tapijtje ergens volgende week binnen.

De voorbereidingen zijn gedaan!
Nu straks de praktijk!
Wij hebben zin in de vakantie!

2023 wordt toch kamperen!

In het thema soms zit het mee, soms zit het tegen. Op dit moment wachten we met veel ongeduld op het belletje van de garage met de mededeling dat het kenteken binnen is. Helaas net als met veel overheidsinstanties, is er bij de RDW wat achterstand. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen. De zoektocht naar kampeerspullen is de afgelopen twee weken in een stroomversnelling geraakt. Marco en Claudia hebben de caravan verkocht en nemen nu onze gehuurde tent over. Dit houdt in dat wij de kampeerplek overnemen op Mölke. We gaan dus eerder echt kamperen dan verwacht. Dit had uiteraard wel wat consequenties;

– Wat hebben we nog aan kampeerspullen?
– Wat moet er nog komen?
– Hoe staat de tent er bij, hij ligt al 2 jaar in de trapkast?
– Gaat alles daadwerkelijk wel in de auto passen?
– Past de tent wel naast de auto en hoe moeten we eigen bevestigen?

Allemaal vragen die boven kwamen drijven na het bericht dat we niet langer in een gehuurde tent zouden slapen. Op de meeste vragen hadden we antwoord en er moest weer in de buidel getast worden. Veel spullen hadden we al, maar ook veel spullen waren ingebouwd in The Small White. Er moest een koelbox komen, een groter gasstel, een slaapmat voor Lianne, extra servies , een picknicktafel etc. Al met al hebben ze bij de Kampeerhal in Roden weer goede zaken gedaan. Ook via Amazon moest er nog geshopt worden. Twee binnententen voor onze bustent. Zo kunnen we twee slaapkamer creeëren in de tent.

De meeste vragen zijn afgevinkt. De tent moeten we binnenkort hier in de speeltuin even gaan opzetten. Of alles in de auto gaat passen, kunnen we pas beantwoorden als hij voor de deur staat, hopelijk krijgen we deze week een telefoontje en hopelijk staat hij dan ook daadwerkelijk voor de deur en kunnen we passen en meten.

Lekker op de trekker!

Elsloo 23 juni – 27 juni 2023

Lekker op de trekker!

Iets later in het seizoen dan gewoonlijk, maar we konden weer kamperen wel op een bekende camping met nieuwe eigenaren. Overdag moesten wij beide nog aan het werk en de kids waren op de opvang. Esther had alles de avond ervoor al ingepakt. Bij thuiskomst alles achter in de auto gedaan, de fietsdrager op de trekhaak en de fietsen erop. De “lange” reis richting Elsloo kon beginnen. Rond 17:30 kwamen we aan op de camping. De Elf Ieken stond zo goed als vol! Er bleek een grote fanclub te zijn neergestreken met allemaal klassiek Steyr trekkers. Naud en Lianne vielen met hun neus in de boter. Het weiland waar normaal gesproken de koeien liepen was nu het toneel van enkele tientallen Steyr trekkers. Bij de ingang van de camping stonden twee gloednieuwe modellen. Al met al een zeer warm welkom.

Snel de sleutel opgehaald bij Jantien en de auto uitgepakt. Na het uitpakken snel een hapje eten en de speeltuin verkennen met de kids. Naud was al snel fan van de kleinere traptrekkers. Helaas nog iets te klein om zelf te kunnen trappen. Lianne wilde samen met papa nog even de trekkers bekijken op het veld. Bij het toiletgebouw was nog een band aan het spelen me zeer goede muziek. Naud heeft nog even gedanst en trok de nodige aandacht van het publiek.
Het werd zo langzaamaan tijd om naar bed te gaan. De eerste nacht was voor iedereen weer even wennen.

De volgende ochtend waren zowel Lianne als Naud lekker vroeg uit de veren en wij dus ook. Jammer om te horen dat de fanclub vandaag weg zou gaan. Het was een drukte van jewelste. De trekkers moesten voor de caravans. Sommige leden moesten helemaal weer terug naar België. Naud en Lianne keken hun ogen uit. Naud kreeg het voor elkaar met z’n charmes en mocht af en toe op de trekker achter het stuur zitten. Hij vond het geweldig.

Die ochtend hadden we afgesproken met Marco, Claudia, Fabiënne en Philou. Een dagje Duinenzathe stond op het programma. Voor ons al een behoorlijke tijd geleden. Bij binnenkomst werden we opgewacht door Spur de rups. Wat hebben we een geweldige dag beleefd met z’n allen. Achtbaan, botsauto’s, draaimolen, spookhuis en zelfs een show van Spur. Het was genieten. De kinderen vonden het geweldig! Rond 6 uur waren we weer terug op de camping en iedereen had het lampje een beetje uit. De camping stond er in vergelijking met afgelopen dag een beetje verlaten bij.

Zondag het begin van een erg warme dag. De kids hadden de rode bessen ontdekt in de bosjes. Deze waren goed te eten en ze konden er dus ook niet van afblijven. Op de fiets gestapt richting Appelscha. Daar hebben we eerst even over de markt gelopen en wat lekkere dingen gekocht toen door naar de supermarkt. In de middag de verkoeling opgezocht van de schuur. Hier hebben we lekker gespeeld met de trekkers. In de avond nog even naar de buitenspeeltuin en de geitjes brood gegeven. De dag was alweer voorbij. De tijd vliegt als je het leuk hebt.

Fietstocht

Toen was het alweer dinsdag, de laatste dag van het lange weekend. Het inpakken kon weer beginnen. Op de terugweg zijn we langs autobedrijf Hoogterp in Oosterwolde gereden om naar een Ford Tourneo Connect te kijken. Deze auto kwamen we toevallig tegen op marktplaats en bleek net weer terug te zijn van het autopoetsbedrijf. Na een proefrit en onderhandelingen hebben we de knoop doorgehakt en de auto gekocht. Het is nog even wachten voordat hij voor de deur staat. Het kenteken moet nog binnenkomen en er zijn nog een paar puntjes die verholpen moeten worden. Hopelijk kunnen we over 2 weken ophalen en ervan gaan genieten. Het idee is om er weer mee te gaan kamperen! Wij kunnen niet wachten!

Dankjewel Jantien en Dennis voor het prettige verblijf op jullie camping! Hopelijk komen we snel met onze eigen auto met bustent!

Greyhound

Na ons lang weekendje in Elsloo zijn wij wezen kijken bij Ford Hoogterp in Oosterwolde. Daar stond een Ford Tourneo Connect te koop. De Connect heeft meer ruimte en hoogte dan de Ford Focus en is daarmee ook geschikt om onze bustent naast te zetten. Achterin zeeën van ruimte om alle kampeerspullen mee te kunnen nemen. Met een beetje passen en meten is het ook mogelijk om achterin de auto te kunnen slapen. Voor de kids moet dit sowieso geen probleem zijn. Na een proefrit was het ons duidelijk; dit wordt onze nieuwe “minicampertje”. Nu moeten we nog even een wachten tot het nieuwe kenteken binnen is. De auto heeft z’n oorsprong in Duitsland.

We hopen dit jaar nog even te kunnen proefkamperen, echter is de agenda best vol voor de komende tijd. Anders wordt het 2024 en geeft het ons nu de tijd om te kijken welke zaken we nog moeten aanschaffen om ons nieuwe kampeeravontuur te kunnen starten.

Happy New Year!

Maak van 2023 een jaar om niet snel te vergeten!

Sneak preview zomer 2023

Het lijkt nog ver weg, maar de vakantie is geboekt voor volgende jaar!

Wandelen met alpaca’s

Nijbroek (NL) 5 september – 9 september 2022

Na ons vertrek uit Vaassen hebben we eerst nog een kleine tussenstop bij het Kievitsveld. Een mooie natuurplas met schoon water. Je kunt er ook waterskiën. Helaas was het strandtentje gesloten op maandag en dinsdag.

Nu was het tijd om af te drogen en richting Nijbroek te rijden. Een ritje van bijna 12 km! Binnen een kwartier stonden we bij de Hertenboerderij op de stoep. We werden vriendelijk ontvangen met een kopje koffie en ranja. Hier hangt gelijk een andere sfeer, naast de camping is de boerderij nog vol in bedrijf. Heerlijk al die boerderijgeurtjes. Onze gehuurde toercaravan stond op het achterste veldje. Zo zie je ook gelijk de hele camping. Klein nadeel dat de afstand tot de toiletten en douches iets groter is. Het veld was gelukkig niet leeg en er stonden nog twee caravans waar ook kinderen verbleven. Op het veld veel vertier voor de kids. Naast een trampoline waren er diverse huisjes, schommels, skelters, fietsen e.d. Op een af andere manier vond Lianne de trampoline op het andere veld leuker.

Na de zeer luxe toercaravan bij camping de Helfterkamp, was dit weer even schakelen. Iets kleiner en ouder, maar zeker leuk gerestyled. Het uitpakken kon weer beginnen. De bed-indeling was hier niet erg moeilijk. Lianne in het kleine bed, Naud in het babybedje en papa en mama in het grote bed. De ervaring zal deze week leren, dat alleen het grote bed werd gebruikt. Daarover later meer. Eenmaal uitgepakt, moesten er nog wat boodschapjes gedaan worden. In Terwolde een dorpje verderop, was een mooie Coop buurtsuper.

Het eten was weer snel gemaakt, deze keer het gaskookstel in de voortent. Toen het eten achter de rug was, hebben we bij alle diertjes gekeken. Herten, alpaca’s, varkens, schapen, ezels, pony, konijnen, kippen een pauw, katten. Teveel om op te noemen. Het werd alweer snel donker de temperatuur was nog aangenaam, echter het buitenklimaat niet. Erg veel muggen en je werd letterlijk lek geprikt.

De nacht was wat minder. De bed-indeling was gewijzigd. Papa lag in het kleine bed en de rest lag in het grote bed. De muggen hielden iedereen uit z’n slaap. Naud z’n hoofd leek wel een speldenkussen toen we wakker werden. Het mocht de pret niet drukken en na het ontbijt hebben we de boer geholpen met het voeren van de dieren. Daarna mocht er zelfs even met de alpaca’s gewandeld worden over de camping. Mama en Lianne kwamen ze ook even op het veldje tonen. Echter superleuk!

In de middag zijn we naar vliegveld Teuge gereden. Hier hebben we vliegtuigjes zien opstijgen en waren ze zelfs aan het parachute springen. Een mooi gezicht om te zien. Uiteraard nog even op het springkussen gespeeld en op de wipkip gezeten. Naud vond de vliegtuigen ook reuze interessant.

Op de terugweg zijn we nog langs Twello gereden. Er moesten nog een paar kleine boodschapjes gedaan worden. Hier hebben we nog even geborreld op het plein.

Bij terugkomst moest er eerste even gekeken worden of alle diertjes er nog waren. Dit bleek het geval, dus we konden rustig een hapje eten. Na het eten werd het langzaam weer tijd om op bed te gaan. Ditmaal eerst met een tijdschrift door de caravan heen om de muggen te doden.

Een grote verrassing vandaag opa Kees en oma Corrie kwamen langs om 2 nachtjes in de safaritent te overnachten. Rond het middaguur kwamen ze aan. Het weer begon iets slechter te worden, maar het bleef gelukkig droog. Lianne heeft opa de dieren laten zien en er werd een vriendschap gesloten met het buurmeisje van de safaritent. Wij zijn vandaag de hele dag op de camping gebleven. Lekker glijden in de hooizolder en op het veldje spelen.

Na het eten had Lianne al bedacht dat ze in de safaritent zou blijven slapen. ’s Avonds dus maar het dekbed opgehaald en er kon lekker gelogeerd worden bij opa en oma.

De nacht bracht veel regen en onweer. Voor de natuur zeker niet verkeerd gezien de droogte, die ook goed te zien was op de kampeerveldjes. Gelukkig was het de volgende ochtend weer droog. In de loop van de ochtend stond een bezoek aan Deventer op het programma. Parkeren op de P+R en dan met de pont over. Dat was een leuke ervaring. Het water van de IJsel stond extreem laag. Het was wel even een de buggy en kinderwagen weer hoog op de wal te krijgen.

De maagjes begonnen te knorren en bij een leuk eetcafé St. Maxime hebben we een lekker broodje gegeten. Lianne genoot van een patatje. Daarna uiteraard het centrum verder ontdekt en de kerk bezocht. Wat een leuke en authentieke stad. Na een ijsje te hebben gegeten, via de pont weer terug gereisd naar de auto’s aan de andere kant van de IJsel.

In Terwolde zijn we bij Brasserie Kriebelz gestopt en hebben lekker gegeten. Die avond werd er nog lekker gespeeld op het veldje. Het was nog steeds droog. Lianne bleef weer logeren bij opa en oma.

Opa en oma vertrekken deze ochtend. Het idee van papa om naar een leuke speeltuin strandde. Deze bleek toch iets verder weg dan gedacht. Na het vertrek van opa en oma hebben we besloten om ook maar richting huis te rijden. Er stond een bomvol weekend voor de boeg. Lianne en Naud hebben nog even afscheid genomen van de dieren. Toen hebben we een broodje gegeten en zijn in de auto gestapt richting Leek. Rond half 3 stonden we weer thuis.

De zomervakantie is weer voorbij! Wat hebben we dit jaar een geluk gehad met het weer!
Wij gaan de rest van het jaar broeden op welke wijze we volgend jaar vakantie gaan vieren!