Meliskerke (NL)

Meliskerke 2 juli – 8 juli 2017

Genieten van Zeeland!

Na een lang weekend Callantsoog nu een weekje Zeeland. Het inpakken ging snel en onze minicamper was snel klaar voor vertrek. Het was bewolkt en tijdens het monteren van de fietsendrager viel er zelfs een spatje regen. Rond 11:15 zijn we weggereden bij de Meerpaal. Rond 13:00 een lunchpauze gehad bij Eemnes. De zon was gaan schijnen en het was heerlijk weer. Om 15:30 arriveerden we op Boerderijcamping de Kluithoek in Meliskerke. Een mooie ruime camping met alle faciliteiten. Na het opzetten van de tent zijn we op de fiets gestapt naar Zoutelande. Daar genoten van de zee en het strand en bij de pizzeria Bel Paese een heerlijke pasta gegeten. We waren rond 19:30 weer op de camping en hebben nog even genoten voor de tent!

De biologische klok ging af en rond 08:00 werden we wakker. Het was enigszins bewolkt maar gelukkig wel droog. Qua temperatuur was het al lekker. We hebben lekker voor de tent kunnen ontbijten. Heerlijk! Tijdens het ontbijt een leuke knooppunten route uitgestippeld met als eindbestemming Middelburg. Na een leuke en lange tocht rond 13:00 in Middelburg aangekomen waar we op het plein bij de vleeshal een broodje hebben gegeten. Uiteraard zijn we de stad verder nog even ingewandeld en moest er ook gewinkeld worden. Rond 16:15 weer op de fiets gestapt en via diverse knooppunten weer terug gefietst richting de camping. Daar rijst gekookt met een lekker woksaus. Na het eten nog even richting Zoutelande gefietst en bij zonsondergang gewandeld in de duinen. ’s Avonds hebben we een route gepland richting Deltapark Neeltje Jans. De fietsdagteller stond op een kleine 70 km!

Het was alweer dinsdag. Vandaag stond Deltapark Neeltje Jans op het programma. Na een fietstocht van een kleine 22 km kwamen we rond 10:30 bij het park aan. Op het park genoten van leuke shows van zeehonden en zeeleeuwen, waarbij Ricardo een zoen kreeg van een zeeleeuw. Op het park ook genoeg aandacht voor de Ramp in 1953. Indrukwekkend hoe de Deltawerken zijn ontstaan en gebouwd. Rond 4 uur zijn we weer op de fietst gestapt en bleek de veerpont op de route op gezette tijden te varen en zouden we een uur moeten wachten. De maagjes knorden al een beetje dus hebben we een alternatieve route gereden. Uiteindelijk kwam de teller op 65 km te staan bij terugkomst op de camping. Op de camping pasta gemaakt en daarna beide lekker een boek gelezen en spelletjes gespeeld.

Het weer werd steeds mooier en deed ons besluiten om van de woensdag een stranddag te maken. Rond 08:30 ontbeten voor de camper en om 10:00 een heerlijke ijskoffie gedronken op het terras van “De Fietst” in Zoutelande. Daarna tot half 4 op het strand gelegen, genoten van de zon en zelfs van de zee. Na het zonnen op het terras gaan zitten bij “Royal” en heerlijk geborreld en gegeten. Rond 19:30 weer terug op de camping waarna de Rummikub competitie kon beginnen.

De volgende ochtend iets langer geslapen. Rond 09:00 ontbeten en om 10:30 op de fietst gestapt richting Vlissingen. Bij Brownies en Downies een kop koffie gedronken met een lekker stroopwafeltaartje. Nog een cadeautje van de bruiloft. Na de koffie de Reptielen Zoo bezocht. Een zoo is de verkeerde benaming. Het is eigenlijk een opvanghuis voor reptielen die vanuit andere landen hierna toe gesmokkeld zijn. Na het bezoek leek het weer compleet anders en was het donker in de lucht. Na de stad verder te hebben bezocht, leek het ons beter om terug te keren richting te camping. helaas net 10 minuten te laat want op de laatste 2 kom zijn we helemaal natgeregend en werd het noodweer. Het klaarde op en hebben buiten gekookt. helaas kwamen er meer buien met onweer over en hebben we de avond Catan gespeeld in de tent.

De laatste volle dag. s’Morgens bleek dat de vogels onze prullenbak hadden ontdekt in de tent en hadden de boel een beetje overhoop gehaald. Rond 10:00 zijn we weer richting Middelburg gefietst om ook even van de Zeeuwse cultuur te snuiven. Als eerste hebben we de Lange Jan en bijbehorend abdij bezocht. Daarna een mooie rondvaart gedaan en de stad verder per voet verkend. Een prachtige stad! Na het bezoek doorgefietst naar Zoutelande en daar een patatje gegeten. ’s Avonds een revanchepotje Catan gedaan en de meeste spullen weer ingepakt.

Zaterdag zat het er weer op. De tent weer ingepakt en rond half 10 weer richting Groningen gereden. Een heerlijk weekje genieten! Totaal 205 km gefietst en weer veel dingen gezien!

Alle foto’s zien….?
Klik hier!

Komend weekend gaan we van ons cadeau van de dansschool genieten een nacht onder de sterren in een Sterrenkubus in Bossem.

Hartelijk dank TEAM GRONINGEN DANST!