Amsterdam (NL)

Zunderdorp 17 september – 19 september 2016

Dam tot Dam!

Een druk weekend met allerlei leuke uitjes. Zaterdag 17 september was de grote familiedag van de familie Westra. De nichten en neven, waaronder Esther, hadden een programma in elkaar gezet voor een leuke dag. De dag werd gestart bij Kardinge. Een kans om “The Small White” daar een keer tussen de andere campers op de camperplek te zetten. Onze minicamper viel een beetje in het niet bij de rest.
Het eerst deel van de dag bestond uit Pitch and Putt. Geen midgetgolf en ook geen normaal golf, net iets er tussen in. Eerst koffie met een plak Grunninger koek. Na het nodige oefenen kregen de meeste het iets onder de knie.

Na het Pitch en Putt ging de reis, uiteraard met bus, richting de binnenstad van Groningen, om precies te zijn, Café de Toeter. Op het terras was het nog heerlijk, dus ook hier werd het eerste drankje genuttigd. Rond half 4 werden we verwacht voor een “Ik hou van Groningen” quiz. De dag werd afgesloten met een Duits buffet. Helaas konden wij hier niet meer van genieten omdat wij werden verwacht bij Minicamping ’t Uilenstekkie voor de rest van het weekend. Rond 6 uur zijn wij vertrokken met de minicamper vanaf camperplek Kardinge om rond half negen te arriveren in Zunderdorp. De A6 was afgesloten vanwege werkzaamheden, de route liep dus  via de afsluitdijk.

De volgende morgen was het tijd om de Dam tot Dam loop voor te bereiden. 16 km hardlopen van Amsterdam naar Zaandam. Waarom heb je je opgegeven vraag je je dan op zo’n moment af. Na een goed ontbijt was het tijd om richting Amsterdam Centraal te fietsen. Helaas bleek dat de achterband van Esther’s fiets lek was. Dan maar op 1 fiets richting Amsterdam.

Met een kleine 50.000 hardlopers en +/- 250.000 supporters was het redelijk druk rond het station zoals je je allicht voor kunt stellen. Rond half 1 werden wij verwacht te starten. Het was een vrij zware loop. Zowel Esther als ik hadden niet veel aan voorbereiding gedaan de afgelopen weken/ maanden. Gelukkig hebben wij beide de finish gehaald. Esther in 1:32:43 en ik 1:20:53. Na afloop was er nog een “VIP” behandeling van de AH. Toen we beide weer een beetje konden lopen, werd de zware terugtocht ingezet richting de ’t Uilenstekkie. Onderweg hebben wij nog even een terrasje gepakt en konden we genieten van de afvaart van het Cruiseschip Koningsdam van de Holland America Line. Teruggekomen bij de camping hebben we genoten van couscous. Mede kampeerders hadden teveel gemaakt en waren zo vriendelijk om iedereen te laten genieten van deze heerlijke maaltijd. Beide gesloopt van het hardlopen zijn we vroeg de minicamper ingedoken.

Maandag hebben we een klein beetje cultuur gesnoven in Amsterdam. Een bezoekje aan het Paleis op de Dam stond op het programma en ook een rondvaart door de grachten kon niet ontbreken. Het weer was goed en wij hebben ook genoten van deze dag. Helaas aan alle goede dingen komt een eind en ’s middags rond half 4 werd de terugreis ingezet.

Voorlopig de laatste trip met de minicamper. Drukke agenda’s maken het de komende tijd iets lastiger om weg te gaan. Hopelijk begint het voorjaar in 2017 vroeg met mooi weer en kunnen we dan weer volop genieten van ons busje!