Kollumerzwaag (NL)

Kollumerzwaag (NL) 24 juli – 26 juli 2020

We’re in the army now!

Het derde weekendje alweer voor dit kampeerseizoen. De weersvoorspellingen waren, om het nog positief uit te drukken, niet zo best. Vol volle moed toch alles weer ingepakt. Je bent een kampeerder of je bent geen kampeerder. Rond 13:00 uur was de minicamper weer ingepakt en kon de verre reis naar Kollumerzwaag beginnen. Onderweg toch nog even een noodstop gemaakt bij de AH om wat vergeten zaken te kopen. De drukke dagen en het ochtendritme van Lianne hakken er soms wel een beetje in. Voordeel is wel dat het het meeste in de camper kan blijven liggen en je ze volgende keer ook niet meer vergeet. We reden om 2 uur Minicamping De Dobbe op. Een mooie camping met een leuke speeltuin en hertenkamp. Het sanitair is net en schoon. Voor de camping stond een legerkamp. Prachtige voertuigen uit de Tweede Wereldoorlog met daarbij legertenten en zelfs zandzakken. Een mooi tafereel om te zien. We werden begroet door de campingbeheerster en mochten een leuk plekje uitzoeken. Het zonnetje was ondertussen doorgebroken. Snel de tent opgezet en daarna de speeltuin ontdekken met Lianne.

Na het spelen de buggy gepakt en richting Twijzelerheide gelopen. Volgens Google zou de warme bakker open zijn. De warme bakker dacht daar zelf anders over. Wegens vakantie gesloten. Dat is balen. Bij Snackbar ’t West maar een lekker ijsje gegeten. Het werd weer tijd om terug te lopen naar de camping. De maagjes begonnen te knorren. Lekker eenvoudig een maaltijd salade met stokbrood en smeersels. Lianne een lekker potje. Na het eten nog even spelen en bij de hertjes gekeken. Esther heeft Lianne daarna “afgewassen”. Het duurde even voordat Lianne in slaap viel. Wij hebben de hele avond nog lekker buiten gezeten met Rummikub.

Lianne werd rond 04:00 alweer wakker. Gelukkig viel ze uiteindelijk wel weer in slaap om vervolgens om 6 uur wel klaarwakker te worden. Het dagelijkse ritme. Lekker vroeg ontbeten. Het was zwaar bewolkt, maar wel droog. Lianne haar regenpak aangedaan en die ging lekker buiten spelen op het gras. Wat zou het weer gaan doen vandaag, de grote vraag. We hadden wel een fietsroute uitgestippeld. Na Lianne haar slaapje besloten om gewoon naar Buitenpost te fietsen. Onderweg begon het al een beetje te miezeren, maar we kwamen droog aan. Ook in Buitenpost was het vakantie. Het was rustig in het dorp. Bij Binnen Markt Buitenpost hebben we een heerlijk broodje gegeten. Lianne heeft haar eigen broodje helemaal opgegeten en ze vond de muntthee van Esther ook best lekker. De ijskoffie vond ze ook wel te pruimen. Bij de slager hebben we nog wat lekkers gekocht voor die avond. Lianne kreeg een plakje worst. Dat was reuze interessant. Ze heeft hem ook grotendeels opgegeten. Nog even langs de bakker en de boekenwinkel toen was het weer tijd om terug te gaan naar de camping. ’s Middags hebben we grotendeels doorgebracht in de speeltuin. Er kwam zelfs nog een ijscofiets op de camping!

Rond etenstijd begon het toch harder te regenen. In de tent gekookt; pasta! Na het eten hebben we de hele avond in de tent doorgebracht. De buien werden heftiger. Toch even kijken of alles wel goed bevestigd was. Lianne was ondertussen aan het jagen op vliegen.

Ondanks de harde regen viel Lianne goed in slaap en hebben wij onze boeken gepakt en zijn rustig in de tent gaan lezen. Af en toe konden we elkaar niet verstaan, zoveel regen viel er uit de lucht. Tijdens een droge periode snel de tanden gepoetst. Helaas lukte het niet om het in de tent helemaal droog te houden. De ingang had even opengestaan met als gevolg dat het tapijt daar doorweekt was. We hebben ondanks de vele regen toch heerlijk geslapen.

Er was die nacht heel veel regen gevallen. Lianne was uiteraard al weer heel vroeg wakker. In de “sluis” tussen de camper en de tent was het wel behoorlijk nat geworden, echter binnen in de tent was alles nog prima. Na het ontbijt kwam de zon toch weer achter de wolken vandaag. Het gaf ons de tijd om de tent te laten drogen voordat we hem gingen afbreken. Om precies 11 uur zijn we weer vertrokken. Alles thuis weer uitgepakt en ’s middags was het tijd voor de verjaardag van nichtje Fabiënne!

Nu is het nog even 3 weken door bikkelen tot we zelf zomervakantie hebben. Een leuk vooruitzicht. Hopelijk knapt het weer dan een beetje op en kunnen we genieten van 3 weken vakantie.

Groetjes uit Kollumerzwaag (Minicamping De Dobbe)