Emmen (NL)

Emmen (NL) 26 juni – 29 juni 2020

Kamperen met z’n drieën!

De allereerst kampeertrip met ons drieën. Esther had deze week alle spullen al bij elkaar gezocht en de minicamper deels gevuld. Er moesten nu wat extra dingen mee, kinderstoeltje, buggy, fietsstoeltje etc. Gelukkig paste alles in de camper. Na het plaatsen van het fietsenrek en de fietsen was het tijd om rond half 2 weg te rijden uit Leek en aan onze wereldreis te beginnen naar Emmen. Naast de eerste keer kamperen met ons drieën was het ook nog steeds coronatijd. Gelukkig is er op de camping meestal ruimte genoeg en dat zou ook op Minicamping Loeksham het geval zijn. Na een uurtje rijden kwamen we rond half 2 aan op de camping. Het was warm. Lianne was zo rood als een tomaat toen ze uit de camper kwam. Na het inchecken een leuk plaatsje gekregen vlakbij het speeltoestel, nummer 8. Een mooie kleinschalig camping met 20 plaatsen. Prima en schoon sanitair.

We hebben Lianne snel haar badpakje aan gedaan en de afwasteil vol laten lopen met water. Zij was druk aan het spelen en wij konden ondertussen de tent op gaan zetten. De oude tent wel te verstaan. Hopelijk bij de volgende trip onze nieuwe tent.

Na een kwartiertje stond de tent en konden we snel de schaduw opzoeken. Wat was het heet in de zon. Lianne heeft zich de hele middag vermaakt op het gras. ’s Avonds lekker makkelijk gegeten. Een salade met stokbrood en Lianne had aardappelen met witlof. Al met al viel het niet tegen het kamperen. Aan het begin van de avond nog even een kleine wandeling gemaakt. Het was nog steeds warm en benauwd.

Na het flesje werd het tijd om Lianne op bed te stoppen. Gezellig op het achterste gedeelte van de bedbank. Even wennen, maar uiteindelijk viel ze lekker in slaap. Papa en mama moesten ook even wennen; slapen in de bustent.

Lianne haar ritme bleek niet veranderd en rond 6 uur werd mevrouw wakker en wij dus ook. We hebben nog even lekker met z’n drieën in de tent gelegen en Lianne het flesje gegeven. Daarna gebruik gemaakt van de mooie gezinsdouche met een wasbak waar Lianne lekker in kon badderen. Heerlijk buiten ontbeten. Lianne heeft de ochtend weer lekker gespeeld op het gras en in de zandbak. Het weer was goed, alleen de voorspellingen iets minder. Lianne vindt de kinderen die naast ons staan erg interessant en kruipt er ook zelf heen. Beide partijen vinden het best spannend.
’s Middags toch de stoute schoenen aangetrokken en een klein fietstochtje van 18 kilometer gedaan. Helaas onderweg toch een klein buitje. Gelukkig konden we schuilen in het bos. De echte bui zou later die middag rond etenstijd komen.

Er viel zoveel water dat het dak van de camper en ook de tent het niet aankonden en er overal water begon te druppen. Gelukkig een korte bui en was de “schade” te overzien. Helaas voor onze overburen niet helemaal. Die hadden het grote dakraam openstaan en dus een waterbed gecreëerd in de camper. Het werd gelukkig weer droog en ’s avond hebben we rustig bij de tent gezeten. Lianne viel om half 8 vrijwel gelijk in slaap en hebben we de hele avond niet meer gehoord. Het buitenleven is “vermoeiend”. Wij hebben de hele avond nog lekker buiten gezeten met tijdschriften en een boek.

Alsof Lianne het wist, zondag zouden we naar Wildlands gaan met opa, oma, Marco, Claudia, Fabiënne en Philou, ze wordt om half 6 klaarwakker. Voor ons nog even iets te vroeg en gelukkig valt Lianne tussen ons nog even in slaap. Na het ontbijt stappen we op de fiets en zijn rond 10 uur bij Wildlands. Speciaal kaarten gereserveerd, maar het blijkt toch best wel druk op het park en van de 1,5 maatregel is weinig te merken. Opa en oma hebben de kinderwagen meegenomen dus Lianne kan af en toe nog even slapen. Fabiënne en Philou maken gebruik van de bolderkar. We genieten met ons allen van de dieren en de kinderen vermaken zich prima. Een geslaagde dag! Aan het einde van de dag eten we nog snel iets op de park en dan is het alweer 6 uur en gaat Wildlands dicht. Na afscheid genomen te hebben stappen we weer op de fiets naar de camping. Het is best nog mooi weer. Lianne speelt nog even lekker op het grasveld en na het flesje weer op bed. Wij nemen buiten nog even een drankje en duiken dan ook weer in de tent.

De laatste dag begint met lekker badderen in de speciale gezinsdouche. Echt top geregeld! Een wasbak voor Lianne en er is zowel een kleine als een grote douche! Lianne wordt er in ieder geval heel vrolijk van. Daarna lekker ontbijten en na wat spelen in de tent nog even een slaapje doen. Esther en ik ruimen onder het slaapje de tent op en pakken alles weer in. Rond 11 uur rijden we van de camping af en is het weekendje weer voorbij.

Wat hebben we met z’n drieën genoten van dit weekendje. Het is even wennen, maar zeker voor herhaling vatbaar. De herhaling volgt gelukkig snel en dan doen wij de groetjes uit Oude Willem!

Groetjes uit Emmen (minicamping Loeksham)