Schoorl (NL)

Schoorl (NL) 3 mei – 10 mei 2021

Herfstvakantie?

Onze eerste tripje van 2021! De vooruitzichten beloofden niet veel goeds. Het is begin mei, maar het voorjaar wil nog niet echt doorzetten. De voorspellingen leken meer op de herfstvakantie dan op de meivakantie. Het mocht de pret niet drukken uiteraard. Een ding was zeker, de zwemkleding mocht thuis blijven en ook de korte broek bleef in de kast hangen. Dit was wel een ander verhaal in 2016 in Baarlo en 2018 in Kropswolde. Heel veel warme kleding wist zijn weg te vinden in de tassen. Uit nood ook nog een werkplaatskachel meegenomen om de tent toch enigszins op temperatuur te kunnen houden. Al met al werd onze minicamper volgepakt en bleef er weinig ruimte over. Rond 12 uur was alles gepakt en begonnen we de trip naar het mooie Schoorl. Bij Campingterrein Buitenduin hadden we voor een weekje een kampeerplek gereserveerd. Onderweg nog een kleine pitstop op de afsluitdijk. Er stond een harde wind. Eenmaal op de camping snel alles uitpakken en de tent opzetten. Wat een schitterende camping met geheel nieuw sanitair. Om half vier zijn we richting Schoorl gelopen en hebben sinds lange tijd weer een op een terras plaats te nemen. Hier ook snel een hapje gegeten. Een leuk restaurantje genaamd De Rustende Jager. Na de pannenkoeken en patat doorgelopen naar de klimduin. Deze hebben we uiteraard samen beklommen en Lianne is snel weer naar beneden gerend. Eenmaal op de camping aangekomen, de verwarming aangezet en Lianne op bed gelegd. Het leek ons geen goed idee om haar met deze kou (3 graden) alleen in de tent te laten slapen, dus toen het bedtijd was, hebben we Lianne lekker tussen ons in gelegd in de minicamper. Het was weer even wennen en behoorlijk fris. Uiteindelijk hebben we redelijk goed geslapen.

De volgende ochtend was het koud. Snel de kleren aan om toch warm te blijven. Lekker ontbeten met verse broodjes van de warme bakker uit het dorp. Heerlijk om je dag zo te beginnen. Het zou qua weer niet al te best worden. Koud veel wind en geen zin. Gewoon een gure dag. Afgezien van een wandeling naar het dorp om boodschappen te doen, zijn we op de camping gebleven en heeft Lianne zich de hele dag goed vermaakt in de speeltuin. Weer een koude nacht voor de boeg, desondanks hebben we goed geslapen met z’n drieën in de minicamper.

Bevrijdingsdag! Dat moet gevierd worden met een overheerlijke tompouce. Daar wordt je ook wel een beetje warm van. In de ochtend zijn we naar het Buitencentrum Schoorlse Duinen gelopen en heeft Lianne heerlijk gespeeld. De geplande wandeling hebben we gestaakt. Lianne was bekaf en was toe aan haar bedje. ’s middags zijn we weer wezen klimmen op de klimduin. Lekker omhoog klauteren en dan heel snel naar beneden lopen. We zijn ook bij de molen geweest die Lianne al vanaf de dag van aankomst benoemd en ook heen loopt als wij even niet opletten. Het maakt een grote indruk op haar. Moolwnnnn… roept ze de hele dag. Na het eten nog even lekker spelen met de grotere kinderen op de camping in de speeltuin. De nacht blijft koud en Lianne besluit om 03:00 klaar wakker te worden. Leuk…..

Het begint steeds een beetje beter te worden met het weer. Wij besluiten dan ook om de fiets te pakken en bij de zee te kijken. Wat een prachtige omgeving. Eenmaal bij de zee kijkt Lianne de kat even uit de boom. Er staat best wel wat wind en de golven maken behoorlijk wat lawaai. Het is ook heel apart dat het water naar je toekomt. Daarna lopen we nog even naar de lagune. Daar is het water een stuk rustiger. Lianne bedenkt zich niet en wil zo het water inlopen. Het is tijd om een broodje te gaan eten. We pakken de fietsen weer en gaan richting de camping. Lianne heeft zoveel indrukken opgedaan dat ze onderweg al in slaap valt. Na het slaapje lopen we nog even richting Schoorl. De zon is doorgekomen. Eindelijk! Lianne klimt de duin weer op en wij nemen plaats op het terras met uitzicht op de duin. Een heerlijk biertje met een borrelplank bij Zilte Zoen. Wat hebben we dat het afgelopen jaar gemist! Het avondritueel blijft hetzelfde. Lianne gaat voor het slapen nog even spelen en wij genieten van een boek in de tent met de kachel aan.

Het slapen ging weer stukken beter. Lianne sliep de hele nacht door gelukkig. Na een ontbijtje besluiten we de wandelroute te gaan lopen. Een mooie route van 4,4 km die zelfs met de buggy redelijk te doen is. Lekker fruit eten tussen de zandduinen. De zon schijnt en het is heerlijk wandelweer. Na de wandeling lunchen op de camping en Lianne gaat haar slaapje doen. Wij besluiten vanwege het mooie weer, weer naar de zee te fietsen. Daar aangekomen ging de zon weg en was het koud en kil. Jammer… Na droge sokken voor Lianne te hebben gehaald op de camping gaan we in het dorp een patatje eten. Op de camping nemen we nog een heerlijk soepje. (elke vrijdag vers gemaakt) Lianne vermaakt zich ’s avonds weer fantastisch met de jeugd.

Het is alweer zaterdag. Voor Lianne waarschijnlijk de dag waar ze op heeft zitten wachten. De molen wordt in werking gesteld en gaat ook echt draaien! Reuze interessant! Ze raakt niet uitgekeken. Wij nemen voor een jaar pannenkoekmeel mee.
Het weer laat ons weer een beetje in de steek. Het is koud en nat. ’s Middags prikt de zon nog een beetje door de bewolking en we lopen nog even richting het buitencentrum waar Lianne met zand en water gaat spelen. ’s Avonds weer lekker spelen. Eerst met de bal en dan met de trekker. Wat geniet je ondanks dat het koud is.

Moederdag! Lianne heeft voor mama een hele mooie spiegel gemaakt bij de SKSG. Die geven wij mama ’s morgensvroeg. Het is vandaag warm vergeleken met de rest van de week. Vanwege de voorspelling helaas geen korte broeken meegenomen. Strandweer! Helaas als we bij het strand aankomen, zien we de onweersbuien voorbij trekken. Het mag de pret niet drukken. Lianne is een beetje gewend aan het water en we lopen de golfbreker op. Helaas geen krabbetjes en andere diertjes tussen de stenen kunnen vinden. Na genoten te hebben op het strand gaan we ’s middags nog even weer kijken bij het buitencentrum. Lianne is niet meer te houden en gaat met kleren en al in het water zitten. Dan alles maar uit en in de romper spelen. Op de camping maar in bad. Wij besluiten een pizza op te halen bij LaGrotta, een pizzeria die tegenover de camping zit. Vanwege het weer besluiten we toch nog een nachtje te blijven. Niet wetende dat de nacht erop het behoorlijk zal doorregenen. Helaas weer een natte tent en maandagochtend moeten we alles afbreken in de regen. Wat een domper als afsluiting.

De tent is gelukkig weer droog!