Tynaarlo (NL)

Tynaarlo (NL) 11 augustus – 13 augustus 2018

Pipo de clown en Mamaloe!

De laatste kampeertrip van 2018. Dichtbij huis deze keer en wel op Mini Camping ’t Groene Veld in Tynaarlo bij familie Blaauw. Rond 12:00 zijn we gearriveerd op de camping. Ingecheckt bij Renate die ons het kampeerveld liet zien. Wij hebben een mooi plekje gezocht. Een mooi groot kampeergeld met aan de rand de kampeerplekken. Er staat ook een Pipowagen, een klassieke vouwwagen en een toercaravan die gehuurd kunnen worden. Het sanitair is prima in orde en er is zelfs een schuur voor de fietsen. Het begon een beetje te regenen en daarom eerst maar een broodje gegeten in onze minicamper. Het werd weer droog en na onze spullen te hebben uitgepakt zijn we op de fiets gestapt. Een klein rondje van 53,6 km bleek bij terugkomst. Onderweg bij het ’t Wapen van Norg koffie gedronken. Wij zagen nog een vos in de weilanden en werden verrast door een wielrenwedstrijd. Rond 17:00 waren we weer terug bij de camping en werden verrast door de komst van Marco & Claudia. Na wat te hebben gedronken bij de minicamper zijn we naar Ribhouse Texas gereden. Daar stond Gerbert ons op te wachten en hebben we de verjaardag van Ricardo alvast gevierd die de volgende dag jarig zou zijn. We werden om 23:00 weer bij de camping afgezet en was het tijd om te gaan slapen.

De volgende ochtend zijn we naar het ontbijt weer op de fiets gestapt. We hadden en rondje uitgestippeld van 68,3 km. De route zou ons ook door Assen leiden. Halverwege hebben we bij Hotel Karsten geluncht, hebben diverse hunnebedden gezien en zijn nog even wezen struinen op de rommelmarkt. Het was een lange rit en rond 17:00 waren we weer bij de camping. In Zuidlaren hebben we ’s avonds samen met pap en mam bij Cosineros gegeten in Zuidlaren.

Alweer de laatste dag. Eerst weer lekker ontbeten. Daarna onze spullen weer bij elkaar gepakt, afscheid genomen en toen richting Veenhuizen gereden. Daar hebben we het Nationaal Gevangenismuseum bezocht. Een leuk museum en zeker de moeite om te bezoeken. Wij waren rond 15:30 weer thuis in Leek.

Familie Blaauw
Hartelijk dank voor de gastvrijheid!

Alle foto’s zien van Tynaarlo….?