Zomer 2017 Praag

Praag (CZ) 23 augustus – 25 augustus 2017

Dag 1

Na het ontbijt, grote pretzels, de trip richting Praag beginnen. Rond 9 uur vertrokken van de camping en onderweg naar de snelweg, snel wat boodschappen gedaan. Tegen kwart voor elf was de Tsjechische grens in het zicht en hebben we de tank volgegooid en onze laatste Zloty’s uitgegeven. Een lekker ontbijt en nog wat proviand voor onderweg. De weg werd vervolgd en rond 11:30 reden we daadwerkelijk Tsjechië binnen. Rond 4 uur reden we Praag binnen en uiteraard moesten we waar aan de andere kant van de stad zijn, dus volgde een trip door het centrum. Om 16:30 bereikten we de camping Rivercamp Praque Een kleine camping, achteraf niet de schoonste, net buiten het centrum van Praag. Vlakbij allerlei sportfaciliteiten waaronder een heuse wildwaterbaan om te raften en te kanoën. Voor ons was een hondentraincentrum. Na het uitpakken van de minicamper de omgeving verkend en op zoek gegaan naar een pinautomaat. In Tsjechië heb je nog de Kroon om mee te betalen. Gelukkig was er een pinautomaat in de buurt en daar liepen we tegen een Italiaans restaurant aan en hebben hier heerlijk gegeten voor een fractie van het bedrag wat je hier in Nederland kwijt zou zijn.

Dag 2

Tijd om het centrum van Praag te gaan verkennen! Redelijk vroeg opgestaan om een beetje op tijd bij de Praagse Burcht (Pražský hrad) te zijn. De burcht ligt vrij hoog dus de tocht met de fiets was een klein beetje afzien. het was al redelijk druk en ook hier de nodige veiligheidsmaatregelen voordat je het terrein op mocht. Na entreekaarten te hebben gekocht zijn we door de burcht gewandeld. Erg mooi om te zien dat men de burcht steeds verder uitgebreid heeft en sommige torens uiteindelijk midden in gebouwen kwamen te staan en buitenramen binnenramen werden. De kerk is indrukwekkend aan de buitenkant. Een prachtig gezicht. Na ons bezoek werd het tijd om de oude stad te gaan bekijken met de wereldberoemde Karelsbrug (Karlův most). Middels een lange trap kwamen we uiteindelijk bij de Karelsbrug. Wat een gezellige drukte op de brug met portrettekenaars en artiesten.
Op het plein met het Astronomisch uurwerk van Praag, die in de steigers stond, hebben we wat gegeten. Uiteraard niet de meest economische keuze, daar betaal je wel gewoon de hoofdprijs voor een consumptie. Rond 4 uur begonnen onze voeten pijnlijk te worden en werden we eraan herinnerd dat de fietsen nog bij de burcht stonden en we nog een behoorlijke trip voor de boeg hadden. Rond 5 uur waren we uiteindelijk weer op de camping. Het eten bij de Italiaan was goed bevallen dus die avond hebben we hier weer heerlijk gegeten. Na het eten zijn we via het water weer terug gelopen richting de camping. Wij zijn verliefd geworden op deze prachtige stad…. PRAAG!

Alle foto’s zien van Praag….?
Klik hier!

Advertenties

2 Comments on “Zomer 2017 Praag

1. Pingback: Kampeerseizoen 2017 – THE SMALL WHITE

2. Pingback: “Fietsen uit het vet” – MINICAMPER "THE SMALL WHITE"